2017. április 30., vasárnap

Gondolatok a Szent Koronáról

Ha kedd, akkor Hétvezér Est…

V. Tóth István: „Szent tér, Szent idő, és az Ember, aki benne él”


A 366. Hétvezér Est vendége Tóth István lesz, Kaposvárról. Így mutatja be magát: „72 éve láttam meg ezt a szép világot Nagykanizsán egy polgári családban! Iskoláskoromban nyáron  kettő hónapig, télen két hétre ki voltam csapva Becsehelyre! Nagyszüleim ízig-vérig "parasztok” voltak. 
48 éves koromig Nagykanizsán húsiparban és a kenyérgyárban dolgoztam, otthon meg virágkertészetben! 27 éve ismerhettem meg Pap Gábort, Molnár V. Józsefet, Szántai Lajost és másokat, Rajnai Miklós által! Ők és még sokan mások kinyitottak egy ajtót előttem, amin- úgy gondolom azóta is - csak kilesni tudok! „




Majd így folytatja: „megtanultam tőlük, hogy a Teremtőtől kaptuk a velünk született műveltséget.
Erkölcsiséget,
Tudást,
Anyanyelvet,
Küldetés tudatot, 
Összetartozás hitét,
Szeretet kötelékét,
Teremtésnek akarását,
Önfeláldozást

.Amiből élünk a Teremtő akaratából:
Gyümölcsoltó Boldogasszony ünnepét.
Aratás ünnepét,
Földanya ünnepét,
Fényesség ünnepét.

Úgy gondolom, elég öreg vagyok már ahhoz, hogy amiben őseim éltek, - meg egy kicsit még én is-, tovább adjam az utánam következőknek. A  múltunkból táplálkozó életminőség jelenét, mint örökségünket!

A Hétvezér Est előadás témájának ezt írta: "arról beszélek, ami úgy gondolom kötelességem, Bartókot idézve: „Csak tiszta forrásból.” 11 éve alakítottuk meg a Somogy Megyei és Kaposvári Fiatalok Szentkorona Egyesületét . Bár a Szent Korona másolatából több is létezik, például Székesfehérváron is a Városházán,  de az Egyesület őrzi a Szent Korona első hiteles másolatát!  Tíz éve immár annak is, hogy megalapították a Korona Ének és Néptánc Nyugdíjas Egyesületet.   Azzal a céllal, hogy a Szent Korona szellemiségét és másolatát bemutassuk, minél több helyre elvigyük e Kárpát Hazában! Eddig sikerült Párizsba, Prágába  és Erdélybe elvinni! 

Szeretettel várunk minden érdeklődőt, hallgassa meg vitéz Tóth István gondolatait „ A Szent tér, Szent idő, és az Ember aki benne él” (Gondolatok a Szent Koronáról)  címmel Kaposvárról, Somogyország fővárosából” .

Az előadás ideje: 2017. május 02. kedd 18.00 óra
Az előadás helye: Királykút Emlékház, Mikszáth Kálmán u. 25 

Fejér Szövetség Sajtószolgálat  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése