2017. április 16., vasárnap

Töprengések és kiútkeresés, beszélgetés a „fenntartható” fejlődésről…

Ha kedd, akkor Hétvezér Est…

Pápai T. Simon: „A második esély”

Az előadás ideje: 2017. április 18. kedd 18.00 óra
Az előadás helye: Királykút Emlékház, Mikszáth Kálmán u. 25

364. Hétvezér Est vendége a Fehérváron élő és alkotó író-tanár Simon István, - szerzői nevén - Pápai T. Simon lesz. Így mutatja be magát: „Kecskeméten születtem, 1951-ben, a Ratkó-korszak hozadékaként. Anyai ágon mezőgazdasági munkások, cselédek, apai ágon ácsok voltak a felmenőim. Pápán, apai rokonságom körében nevelkedtem. Ének-zene tagozatos általános iskolai osztályban kezdtem, orosz tagozatos gimnáziumi osztályban folytattam tanulmányaimat. A gyermek- és kamaszkor meghatározó élményeit közvetítette a város, ezért vettem fel tiszteletére később szerzői nevembe a Pápai előnevet. Felsőfokú tanulmányaim során Pécs szerelmese lettem, tanulás mellett a legjobb kórusokban énekelhettem. A Pécsi Tanárképző Főiskola elvégzése után több iskolában is tanítottam, helyben, majd Budapesten, közben az ELTE Bölcsészettudományi Karán tanultam tovább. Megnősültem, három gyermek édesapja vagyok. Évtizedek óta Székesfehérváron élek. Hol hivatalnokként, hol tanárként szolgáltam az oktatás ügyét nyugdíjazásomig. Írásra a természetrombolás, környezetszennyezés, vallási, etnikai és hatalmi torzsalkodások miatt érzett felháborodásom késztetett, s a nehéz töprengések, és a kiútkeresés fantáziálásai.”

Az esti beszélgetésen megismerhetjük a tanárt, a gondolkodó embert. Az embert, aki a világról, környezetéről alkotott véleményét, eddig megjelent három kötetének hőseivel mondatja ki. Egy átlag polgár felháborodik, ha felfogásával összeegyeztethetetlen, amit környezetében tapasztal. Panaszkodik, tüntet, vagy dühében maga is rombol. Pápai T. Simon megírja, és ha kell saját szerzői kiadású könyveiben közre adja , amit érez, gondol a mai, egyre inkább a káoszba tartó világunkról. 
Első könyvét – a Bolygóépítőket - a fenntartható fejlődés kérdéskörével kapcsolatos kételyek hívták életre. Charles Astor mérhetetlenül gazdag, ráadásul hasonló helyzetű barátok segítik abban, hogy egy másik- élhetőbbnek remélt - világot építtessen a világűrben, miközben e tevékenység még hasznot is hoz a sajátos vállalkozás számára. A hatalmas feladat sokrétű szervezést kíván, hátráltatók, néha ellenségek leküzdését. A Bolygóépítők című sci-fi az ötlettől a megvalósulásig mutatja be a folyamatot, kérdések és lehetséges válaszok sokaságával. A cselekmény lehetőséget nyújt a szerzőnek, hogy kifejtse véleményét a földi társadalmak válságjelenségeiről, diktatúra és demokrácia viszonyáról, férfi- nő kapcsolatról, egyén és közösség elvárásairól, bűn és büntetés kérdéseiről.

„A második esély” című kötet a "Bolygóépítők" c. kötet folytatása. A mesterséges égitestet létrehozó, az élhetetlenné vált Földről menekült telepesek akaratlanul is magukkal vitték társadalmi bajaikat, hatalomvágyat, önzést. Az idegenekkel és egymással vívott küzdelmeik történetét jeleníti meg a regény cselekménye.
A regény-trilógia utolsó kötete, a „Visszatérők” a „Bolygóépítők” és „A második esély” folytatása, lezárása. A Földre visszatérni akarók letelepedésük, megélhetésük esélyéért harcolnak az ott élő mutánsokkal, közben a kamaszból felnőtté érő főhős felfedezéseit, kalandjait, sőt, szerelme kibontakozását is végig kísérhetjük. 
Az est vendégeit nem egy a szokásos forgatókönyv szerinti irodalmi estre hívjuk, hanem egy interaktív beszélgetésre. Beszélgetésre, - amelyben a világ megmentése nem is tűzhető célul ki, - de jó esetben, arra vonatkozóan, hogy mit tehetünk szűkebb környezetünk egészségesebb jövőjéért, a megmaradásunkért, hasznos gondolatokkal gazdagíthat mindenkit. Szeretettel várunk minden érdeklődőt.
   
Az előadás ideje: 2017. április 18. kedd 18.00 óra
Az előadás helye: Királykút Emlékház, Mikszáth Kálmán u. 25A 
Fejér Szövetség Sajtószolgálat     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése