Állásfoglalás
az országgyűlési képviselők többes állampolgársága és a kettős mérce kérdésében
Az
elmúlt tíz napban Magyarország közéletét valósággal felbolydította a
magyarországi zsidóságot egy országgyűlési vita során ért sérelem. Bár a
vitának semmi módon nem volt részese, a Magyarok Világszövetsége úgy
értékeli, hogy a történtek megkívánják megszólalását.
Az 1789-es francia forradalom nyomán kialakult, sovinizmusba hajló nacionalizmus térhódítása óta, a kisebbségi népcsoportok[1]
tagjainak okuk van az aggodalomra, valahányszor a hatalom tervbe veszi
listázásukat. Így van ez a zsidósággal is, különösen a második
világháború alatt őket ért borzalmak miatt, és így van ez az
országgyilkos trianoni békeparancsot megszenvedett magyar milliókkal is.
Nem csoda tehát, ha egy felelős közszereplő ilyen súlyú kérdésben
történt „nyelvbotlása” tiltakozáshullámot vált ki.
Bár
a súlyos hibát elkövető politikus utólag megmagyarázta, hogy listázási
szándékával országgyűlési képviselőket és kormánytagokat, azaz
közszereplőket célzott meg, az nem vitatható, hogy felszólalása
tételesen a zsidó népcsoport tagjaira vonatkozott. Ha levonta volna
„elszólásának” konzekvenciáit, akkor talán a vitát is a parlamenti
keretek között lehetett volna tartani, és pártja, miként annak hívei is
kisebb mértékben szenvedték volna meg tévedésének következményeit.
A
történtek újból a közbeszéd gyújtópontjába helyezték a kettős
állampolgárok ügyét. És ez az a kérdéskör, amelyben a Magyarok
Világszövetsége egyszerűen nem hallgathat.
Jogosnak
ítéljük annak megkérdezését, hogy egy állam vezető hatalmi
intézményeinek tagjai között kik azok, akik más államoknak is polgárai,
és egyetértünk azzal, hogy minden államhatalmi intézményben a más
államhoz is hűségesküvel kötődő személyek nemzetbiztonsági, pontosabban
állambiztonsági kockázatot jelenthetnek.
Álláspontunk
szerint egyetlen, államtitkokat kezelő hatalmi intézménynek, így a
kormánynak sem lehetnek tagjai olyan személyek, akik más államnak is
polgárai.
Az
országgyűlési képviselők esetében a kettős állampolgárság lehetőségét
csak részlegesen tartjuk kizáró feltételnek. Álláspontunk szerint a
képviselőjelölteknek választóik tudomására kell hozniuk esetleges más
állampolgárságuk tényét, és a többes állampolgárok csak egyéni
országgyűlési választási körzetben aratott győzelemmel válhatnának az
Országgyűlés tagjaivá. Ha a választópolgárok e tények ismeretében is
megválasztják, akkor a jelölt méltó arra, hogy őket képviselje.
A
többes állampolgároknak listán való indulását tiltandónak tartjuk, mert
ez esetben nem érvényesülhet személyre szabottan a választói akarat.
Álláspontunk szerint, államtitkokat országgyűlési képviselőként sem
kezelhetnek kettős állampolgárok.
A
kettős mérce elutasításának jegyében a fent felsorolt korlátozások
álláspontunk szerint nem csak a zsidó vagy más népcsoporthoz tartozó
többes állampolgárokra, hanem a magyar nemzet többes állampolgárságú
tagjaira is vonatkoznak.
Szükségesnek tartjuk a fentieknek a választási eljárásról szóló törvénybe való beiktatását.
Ugyanakkor
elfogadhatatlannak tartjuk, hogy a mai jogszabályok értelmében nem
nyilvános adat, hogy egy többes állampolgárságú hatalmi közszereplő
melyik másik államhoz kötődik hűségesküvel. Nem mindegy ugyanis, hogy
egy történelmileg igazoltan baráti állam polgára, netán a trianoni
békeparanccsal elszakítottan más állam polgára valaki, vagy egy olyan
államé, amelynek államelnöke nyilvánosan kijelentette, hogy országa
felvásárolja Magyarországot.
Ameddig Izrael nyilvánosan vissza nem vonja Simon Peresz államfőnek Magyarország felvásárlására vonatkozó kijelentését, és e szándéktól való elállásának megfelelő bizonyítékát nem adja, addig az izraeli állampolgársággal is rendelkező magyarországi közszereplőknek viselniük kell a velük szemben emiatt megnyilvánuló bizalmatlanság terhét.
Ameddig Izrael nyilvánosan vissza nem vonja Simon Peresz államfőnek Magyarország felvásárlására vonatkozó kijelentését, és e szándéktól való elállásának megfelelő bizonyítékát nem adja, addig az izraeli állampolgársággal is rendelkező magyarországi közszereplőknek viselniük kell a velük szemben emiatt megnyilvánuló bizalmatlanság terhét.
Magyarország
miniszterelnöke parlamenti felszólalásban kijelentette, hogy
Magyarország megvédi zsidó polgárait. Joggal várható el hasonló elvi
alapállás és annak megfelelő súlyú kinyilatkoztatása, valamint
érvényesítése a magyar polgárokkal szemben is. Addig ugyanis, amíg az
országban következmények nélkül lehet a magyarok gyilkolására uszítani,
vagy amíg a kormány egyik csúcsminisztere a parlamenti meghallgatása
során következmények nélkül gyalázhatja a magyar nemzet egészét
megjeleníteni hivatott Magyarok Világszövetségét, addig ez a kijelentés
egyoldalú, és legfönnebb a magyarságot saját hazájában hátrányosan
érintő kettős mérce jele.
A magyar nemzet létérdekeit érvényesíteni hivatott magyar állammal[2] szemben jogos és megkerülhetetlen elvárás a nemzetbiztonsági kockázatok és a kettős mérce maradéktalan kiiktatása.
Budapest, 2012. december 6.
MVSZ Sajtószolgálat
7681/121207
[1] A népcsoport (etnikai csoport) az államalkotó nemzettel, ennek államterületén történelmi sorsközösségben élő más nyelvi és értékközösséghez (is) tartozó néprész. In: A magyar nemzet – Magyarok VIII. Világkongresszusa, 2012.
[2] Az állam a nemzet (nemzetek)
által létrehozott jogi és politikai intézményrendszer, amely annak
(azoknak) létérdekeit képviseli, és ezen létérdekeknek akár kényszerrel
is érvényt szerez. In: A magyar nemzet – Magyarok VIII. Világkongresszusa, 2012.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése