Tanka Endre "A tét Magyarország" konferencián (a képre kattintva) |
2014. május 1-én annak ellenére is lejár az ún. földmoratórium, az EU csatlakozási szerződésben Magyarország által a föld tőke és forgalomképes besorolásának (azaz eladhatóságának) ideiglenes - egyszer már hosszabbított - tilalma, hogy a szerződésben is kiemelt halasztási indokok nemhogy megszűntek volna, de még súlyosbodtak is.
Ki
más is adhatna kérdéseinkre avatottabban választ, ha nem azok egyike,
akiknek a kormányzó erők azt a vidékstratégiai programot is köszönhetik,
amellyel a 2/3-os többséget meghaladó győzelmet arattak a vidéki
lakosság körében, mely programot szinte senki nem vitatja, nem úgy az
azzal ellentétes gyakorlatot, hiszen már a vak is látja, hogy a
földtörvény koncepciójában ígért decentralizáció (nagybirtok rendszer
felszámolása, vétójog biztosítása a helybéli mezőgazdasági
társadalomnak, ...) nemhogy elmaradt, de azzal ellentétes nemzeti
földalapkezelői döntésektől és felháborodástól zeng hónapok óta a média.
Sokak véleménye, hogy ez háború nélküli országvesztéshez vezethet annak ellenére is, hogy a kormány váltig állítja, az éppen életbe lépett földtörvénnyel elegendő védelmet nyújt Magyarország földjének magyar tulajdonban tartására. Szövetségünk, s a minap Kajászón éves Nagygyűlését tartó Gazdatanácsok Szövetsége sem így látja. Olyannyira nem, hogy a Nagygyűlés felhívással fordult az országgyűlési képviselőjelöltekhez és a választókhoz egyaránt azért, hogy a jelöltek kössenek polgárjogi szerződést a Szövetséggel, választóikkal azért, hogyha nem képviselnék a Tanka Endre által kidolgozott "Nemzeti Földtörvény koncepció" egyik sarkalatos pontját, azaz ha nem biztosítanak egyetértési (és egyet nem értési - vétó) jogot a helyi gazdatársadalomnak a helyi birtokpolitikai döntésekben, akkor a szerződés alapján visszahívhatók legyenek, ha önként nem mondanának le mandátumukról!
A szabad tőkeáramlás 2014 májusától külföldieket ki nem záró földpiacot követel. Még az adósrabságba szorított államnak is hatékony intézményi eszköztára lehet az önvédelemre, ha a földpolitikai döntéshozók elkötelezettek a nemzeti megmaradás biztosítása mellett. Így a kétmillió hektár állami földtulajdon forgalomképtelen kincstári vagyonná változtatása egy forintjába sem kerülne a költségvetésnek, mint ahogy a nagybirtokrendszert kis- és középüzemi szerkezetté átalakító üzemszabályozás bevezetése sem.
Dr. Tanka Endre professzor állítja:
A
földtulajdon esetében a legfontosabb a köztulajdon megtartása és
növelése. Egyedül ez biztosíthatja, hogy a termőföld a jövőben megőrizze
élelmiszer-termelő közfunkcióját és a földhasználat célrendszerét az
állam ne szolgáltassa ki a tőke öncélú nyereségigényének. Csak az állami
és az önkormányzati földtulajdon képes csökkenteni a népességzuhanást
és ellensúlyozni az agrár munkaerő elvándorlását, illetve elöregedését.
A
földhasználatban a nagybirtokrendszer nyomasztó túlsúlyát a
mezőgazdasági üzemszabályozásról szóló törvény számolhatja fel. Ez az
„egyetlen üzem és a kötelező birtokminimum-maximum” elve alapján, 5-10
éven belül a nagyüzemeket arra kényszerítheti, hogy termelési
kapacitásuk és földkészletük törvényes mértéket meghaladó részét átadják
átalakulásukkal a kis- és középüzemeknek.
A
földvédelemben gyökeres fordulatra van szükség, ami főszabállyá teszi a
termőföld nem élelmezési célú, művelésből való kivonásának a tilalmát, a
területi és övezeti átsorolást az országgyűlésnek közvetlenül felelős,
központi közigazgatási szervre bízza, továbbá a földvédelmi járulék és a
bírság mértékét a piaci földár többszörösére emeli, amivel a spekulatív
tőkét a földtakarékosságra szoríthatja. A rendszer előbbi három elemét a
földügyi szakigazgatás célvezérelt, új intézménytípusai működtethetik, a
döntéshozók számon kért felelőssége alapján.
Forrás: http://www.e-misszio.hu/
Az előadás ideje: 2014. február 11. (kedd) 18.00-20:00 óra
Fejér Szövetséf Sajtószolgálat
Fejér Szövetséf Sajtószolgálat
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése