Március 11. = Aladár, Konstantin napja
Aladár, Atila "hun" király idősebb (az ún. "Hun-vészben" győztes) fia, aki Csabát és székelyeit a Tiszán túlra űzi, s kezd el a Dunántúlon is túl Atila halála után uralkodni, tehát Aladár névnapja éppen március 11.-ére, többek között Konstantin névnapra esett.
A tanított történelmet olvasva, s összehasonlítva az élő emlékezettel, hogy - már aki észleli - a jóember minő érdekes egybeesésekkel találkozik is?! Elgondolkodtató volt már az is, hogy a régi magyar naptárban Atilla~Attila~Atila~Etele napja éppen ugyanúgy január 7., amint az új keletű kibővített naptárban Artúr napja is. Persze mondhatni, hogy január 22. az igazi, de miért is?!
A miért most nem az Artúr névnap eredetére vonatkozik, hanem hogy miért is kerül ez a csizma az asztalra éppen Aladár napján is. Mi köze Aladárnak Konstantinhoz azon kívül, hogy március 11-én mindkettő neve napját ünnepelhetik, akik ünneplik nyugaton és keleten is?
Kezdjük tán Aladárral, hiszen éppen így őrizte meg éppen a mi népünk, a magyarok emlékezete Attila idősebb, elgermánosodott testvérnépeinktől szövetségben nőül vett Krimhildától, avagy Ildikótól származó gyermekének nevét is. Az idősebbét.
"Nomen est omen" - mondják latinul is, magyarul is: "a név kötelez"; s erről a bölcsességről is felmerülhet, hogy biztos, hogy nem éppen tőlünk származik?
Milyen érdekes, hogy a legendáink szerint az idősebb, a győztes, a verő, a nyerő, akit a mi népünk eredeti nyelvén mondtak még Kálnak, Káldnak és Káldinak is, mégsem ezen a néven maradt meg a legendáinkban, meséinkben (amik, mint tudjuk, sohasem hazudnak, csak értelmezni kell azokat is), hanem az elidegenedett - hajdan még - "testvérink" nyelvén.
Aladár lett az idősebb testvér, Atilla idősebb fia, azaz Older, vagy Elder, hogy aztán Atilára hajazva nevezzék éppen Aldariknak vagy Ardariknak is, mint egy Hunvész utáni gepida-gót hőst, aki a germánnak tanított (vagy hazudott?) gyepida-gyepidán-gyepidana-gyepidaha-gepidák nép név alatt űzi majd a hunokat a Tiszán túlra is?! Mennyi kérdőjel máris?
A gót-gepida "király" - ő nem magyar, tehát nem Kál, nem is Káld, hanem legfeljebb karl avagy kerál - szerintük (a gótok szerint) germánkén háborúzott itt. Mikor is? Akkor éppen, mikor - a mi mondáink szerint - Atila nagy király trónja felett csapnak össze egymással - nem gót, hanem - hun utódai, akik nálunk, a mi mondáinkban még hunok és szövetségeseik, s a jász és székely hunok ellen küzdöttek itt. Szerintük tehát gót-germán-gepidák(ok) győzedelmeskedtek a (honi?) hunok felett itt, (avagy?) míg szerintünk székhelyi székely hunok ellen győztek a hunok és - bizony - nem székhelyi szövetségeseik - hol is, hát (?) - itt, a Kárpát-medencében ők is. Dereng már valami?
"Vezettesed magad szem-bekötve vakon, elfajult testvéridtől ál-utakon!"
S ki is volt ennek a gót-germán-garman-gepida Elder-Aldar- vagy Ardarik királynak nagy elődje, őse nyugati szemüvegben, azaz nyugatról nézve? Ki más, ha nem egy a Duna mentéről származó gót hős: Alarik. Rik, mint Rex, tehát királyi. Bocsánat. Nem Kirala a király, úgy-e, hanem Alarik, ha már a királyt itt nyugaton minden névben a "-RIK" végződéssel jegyzik, ha nyugati (lásd: Childerik, Theodorik, Athalarik, ...!)? Alarik, azaz "a mindenek felett uralkodó" (a Wikipedia szerint), aki - milyen érdekes? - éppen azt csinálja éltében, s még holtában is, szinte szó szerint, amiről csak Atila jut eszébe mindenkinek a mai napig (a kérdés ezek után: meddig)? Alarik azt teszi a gót legendákban, amit Atila, s még halálában - tehát "halál pontosan" - is három koporsóba és egy folyó medrébe rejtik, mikor elesik. Nem kérdéses itt valami, vagy valaki?
Ám ne ragadjunk le a Hun-vészből győztesként kikerülő idősebb (már nem az ó-magyar Kál, Káld vagy Káldi néven, hanem az elnyugatiasodottak nyelvén older-elder-aldar) Aladár rik-rex-királynál, hanem vizsgáljuk meg a vesztes nevét is. Az idősb Aladár (ha már nem Káld) kisebb öccsét hogyan is nevezhették hajdan magyarul is (s mint vesztest, tehát magyarul ma is)? A kisebb öcs nyilván öccsebb, mint a káld, avagy káldi öccse. Talán nem is kell ahhoz nyelvésznek lennem, hogy észrevegyem, hogy hajdan a kicsi aba lehetett (ahogy az abál ma is kisebbít, nem de?!). Azaz az öccsebb öccsaba, azaz öcs-csaba lehetett (lásd: Padányi jegyzetét - más okból is érdemes, érdekes!). Nos?! Csaba királyfi neve akkor már világos, hogy miért is maradt magyar a magyar legendáriumban, úgy-e? Nomen est omen, hiszen a név kötelez is!
S a székhelyi székely királyfit, Csaba királyt - a magyar mondák szerint - Aladár király pontosan úgy és ugyanúgy a Tiszán is túlra űzte, amint a hunokat - a gót-gepida legendáriumban - a már nem igazán székhelyiekkel szövetséges (tehát azok nyelvén idősebb királynak nevezett) Ardarich-rex is.
Nos, kedves hűséges olvasónk, ha eddig eljutottál, már nyugodtan meg is kérdezheted, hogy ... jó, jó, de Konstantin, Nagy Konstantin, hogy a csudába jön ide is?!
Az eddigiektől eltérően most nagyon rövid leszek, s csak felvetek. A feleletet Rád hagyom, keresd, ha úgy véled, hogy érdemes!
A mi krónikáinkban Hun-vész után Csaba Honoriusnál, anyai nagyatyjánál nyert menedéket, a Konstantinápolyst uraló bizánci császár udvarában, görög földön, Thessalonikiben.
Ott, ahol Atila uralkodott, mint Eurázsia hatalmas királya néhány éve, s mint tudjuk, birodalmak nem múlnak, tűnnek el névtelenül, sőt! Úgy-e nem kételkedsz abban, hogy a mintegy két tucatnyi évig fennáló Makedón Birodalom sem véletlenül hagyott nyomot Alexandria nevében. Az Araltól nyugatra a Encsen túlig, az oprencián is túl, tehát ober Enns is HUN volt az ORSZÁG, HUN-KUN volt a FÖLD is és HUN-KUN-CUMAN volt az ISTEN is! S a város, ami ezt megőrizte - ha megőrizte - bizánci és latin néven sem lehetett más, mint POLYS, ami a HUN-KUN-COMAN-CON ISTENnek alárendelt.
Csaba és Aladár, Elődúr és öccsebbje:
Keleten, CON-STAN-TINA-POLYS ~ KUN-ISZTÁN-TINO-POLISZ városában nyert Csaba király menedéket arra az időre, míg népes kíséretével vissza nem tért Szkítia megmaradt keleti székhelyeihez. S a Kál, Káld, Káldi, a győztes? Aladár, mint az idősebb sem lehetett más, mint HUNISZTÁN-KUNISZTÁN birodalmának nyugaton nyugodtan uralkodó örököse, az állandóság megtestesítője, ha képes volt győzni a világot uraló honi hunok felett, azaz a HON ISTENes, a KONSTANs, a HUN STONE, mint ISTENi kőszikla, egy SZIKAMBER a sicul székhelyen.
Nos? Meredek?
Akkor utóiratkén egy kérdés: Kik is voltak a tanított történelem nem ősi, hanem új Konstantinjai is?
Tessék, egy a - szaporodó - jelöltek közül:
Klodvig (nem Klád, s nem is Galád, de ) Childerik frank-meroving király káldi, tehát idősb fia; olvasd csak Klodvig megkeresztelésének történetét Tours-i Gergely tollából!
Childerik (Nem Káld? S nem gyermek a Child?), aki a Merovingok ködbe vesző atyjának, Merovechnek volt fia. Mikor is? Nocsak-nocsak; éppen mikor elérkezett Atila megdönthetetlen (KONSTANS-állandónak tartott) birodalmának alkonya?! Nem gyermekirály volt-e az Older-Elder-Aladár is? Mennyi kérdés? S, ha meggondoljuk, hogy Nagy Konstantintól (Kr.u. 306) a nagy királyig (Kr.u. 768 - hát Nagy Károlyig), mennyi, de mennyi új Konstantint szült a hanyatló római birodalom az Atlanti partoktól a Kárpátok vízválasztójáig?!
Ne feledd: Idegenek tanítják már jó ideje éppen Teneked, hogy itt - ki más (?), mint - éppen Te vagy az idegen! Magyar Adorján, Padányi Viktor és Tóth Gyula nyomdokán én csak felvetek.
Tessék, egy a - szaporodó - jelöltek közül:
Klodvig (nem Klád, s nem is Galád, de ) Childerik frank-meroving király káldi, tehát idősb fia; olvasd csak Klodvig megkeresztelésének történetét Tours-i Gergely tollából!
Childerik (Nem Káld? S nem gyermek a Child?), aki a Merovingok ködbe vesző atyjának, Merovechnek volt fia. Mikor is? Nocsak-nocsak; éppen mikor elérkezett Atila megdönthetetlen (KONSTANS-állandónak tartott) birodalmának alkonya?! Nem gyermekirály volt-e az Older-Elder-Aladár is? Mennyi kérdés? S, ha meggondoljuk, hogy Nagy Konstantintól (Kr.u. 306) a nagy királyig (Kr.u. 768 - hát Nagy Károlyig), mennyi, de mennyi új Konstantint szült a hanyatló római birodalom az Atlanti partoktól a Kárpátok vízválasztójáig?!
Ne feledd: Idegenek tanítják már jó ideje éppen Teneked, hogy itt - ki más (?), mint - éppen Te vagy az idegen! Magyar Adorján, Padányi Viktor és Tóth Gyula nyomdokán én csak felvetek.
Jó éjt és szép napot Neked!
Székesfehérvár, 2014. március 11.
Ferenc (az öreghegyi)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése