Fejérek és pártolók figyelem!
2014. október 14. (kedd) 9:00
földszint 6. számú tárgyalóterem
Székesfehérvári Járásbíróság
NFA kontra kajászói közember
Előzetesként Dr. Boór Ferenc írásban benyújtott tanúvallomása, amelyben azzal vádolja
- az NFA vezetését és elnökét, hogy bűncselekményt követett el, amelyet az NFA a mai napig fedez,
- miközben mint felperes attól sem riad vissza, hogy a Bíróságot is megtévessze!
Én, Boór Ferenc, a Bíróság előtt 2014. június 3-án az alábbi tanúvallomást adom elő (és
nyújtom át):
Mindenekelőtt kérem a tisztelt Bíróságot, hogy
1.
figyelmeztesse a felperes képviselőjét,
hogy tartózkodjék a gazdákat, személyemet és közvetetten ezzel a bíróságot is
sértő kifejezésektől, mint pl. az
alperesre és társaira vonatkozóan „ezek”,
személyemre vonatkozóan „a semmi titkára”,
„szellemi mentor” versikéktől, a
Gazdatanácsok Szövetsége prostituáltakkal,
a földműveléssel tüntetők Budapest utcáin meztelenkedve
tüntetőkkel hasonításától, minthogy ezek mind az általa képviselt államra, állami
hatóságokra, mind pedig az eljáró bíróságra, az érintettekről nem is beszélve,
súlyosan sértők és ügyvédhez, tisztviselőhöz és törvénytisztelő állampolgárokhoz
méltatlan megnyilvánulások. Nem kívánom elviselni és szó nélkül hagyni a
felperes ügyvédjének – egyetemi hallgatóim körében három évtized alatt sem
tapasztalt – túlkapásait, sőt a leghatározottabban visszautasítom és nem is
kívánom következmények nélkül hagyni;
2.
tanúvallomásomra alapozva és a
polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény (első rész, általános rendelkezések I. fejezet, „A törvény
célja” címszó alatt) 8. § (1), (2) pontja alapján figyelmeztesse, különösen „a rosszhiszemű pervitel
következményeire” és a (3) pontja alapján pénzbírsággal (120. §) sújtsa
a felperest, minthogy
tanúvallomásomban egyértelműen bizonyítani kívánom, hogy a Nemzeti
Földalapkezelő Szervezet (NFA) és képviselője „a) az ügyre vonatkozó
oly tényt állított, amelyről bebizonyult, hogy valótlan, vagy az ügyre tartozó
oly tényt tagadott, amelyről bebizonyult, hogy igaz, b)
olyan tényt elhallgatott, amelyről tudnia kellett, hogy a per eldöntése
céljából jelentős, vagy c) nyilvánvalóan
alaptalanul hivatkozott valamely bizonyítékra”;
3.
tegye lehetővé, hogy tanúvallomásomban kitérjek a
kajászói események időrendi összefoglalására, ok- okozati összefüggéseire, azaz olyan részletekre, amelyek csak látszólag nem
kapcsolódnak közvetlenül a felperesi keresethez, azonban közvetlenül
kapcsolódnak annak bizonyításához, hogy a kártérítési igény alapját képező színlelt
szerződések az őrző-védő szolgáltatóval, a felperes által bemutatott okiratok
azt bizonyítják, hogy a mai helyzet éppen nem az alperes, hanem a felperes törvénytelenséget
leplező magatartásának következményeként állt elő, egyúttal jelzem, hogy ezen
tárgykörben tett tanúvallomásomban – kikerülhetetlenül – súlyos bűncselekmények
elkövetésével is vádolom, gyanúsítom a felperest, azaz az NFA elnökét és
ismeretlen tettestársait;
4.
rendeljen el helyszíni szemlét, hogy arról is meggyőződjék, hogy – nem
szakértői szemmel is megállapíthatóan – mennyire „csapnivaló” módon gyakorolja a
felperes földhasználati jogát, mint tulajdonos az érintett területen (van
egyáltalán törvényi felhatalmazása a földhasználati és tulajdonosi szerepre!?),
amelytől sohasem párbeszéddel, érvekkel, de nem is jogi, hanem „hirtelen” erőszak
eszközével kívánta távol tartani az alperest a felperes.
Kijelentem,
hogy sem személyes, sem gazdasági érdek nem fűz sem a résztvevőkhöz, sem a
kajászói ügyhöz. Tanúvallomásomat arra a tényre alapozom, hogy egy kivétellel minden
alkalommal jelen voltam azokon az eseményeken, amelyek ok-okozati szerepet
játszottak a kajászói törvénytelenségek feltárásában és e per tárgyában. Részletes
tanúvallomásomban
I)
tanúsítom és állítom, hogy a felperes Nemzeti
Földalapkezelő Szervezet (NFA)
1.
egyetlen egyszer
sem válaszolt a törvénytelenséget feltáró (tértivevényesen feladott vagy kézbesített [1]…[10]) és/vagy elektronikusan
megküldött [15]…[23]) leveleinkre, s
2.
teljes
mértékben elzárkózott, s a Fővárosi Bíróság jogerős ítélete ellenére is
elzárkózik a tájékoztatástól, párbeszédtől, s a mai napig nem állította
helyre Kajászón a törvényes állapotokat,
3.
a mai
napig – fokozottan – törvénytelen szerződéses állapotokat fedez, tart
fenn és teremt Kajászón,
4.
jogkerülő,
kormányt, közvéleményt, bíróságot megtévesztő módon járt és jár el, perdöntő
tényeket hallgat el és takargat;
II) tanúsítom és határozottan
állítom, hogy Böcsödi Gergely alperes
1.
amennyire
a törvénytelen helyzet ezt engedte, jogkövető és törvénytisztelő módon járt
el,
2.
általa
valós kár nem keletkezett, csak saját és baráti (Fejér Szövetség,
Összefogás a Magyar Földért és Vidékért Egyesület, kajászói gazdák,
Gazdatanácsok Szövetsége) forrásokra támaszkodott, államnak, társadalomnak,
NFA-nak és földbitorlónak is csak anyagi hasznot hajtott a föld művelésével
tüntetve,
3.
akkor is önmérsékletet
gyakorolt, mikor az NFA jogi megoldás helyett az élő vetés barbár megsemmisítésével válaszolt és kárt
okozott legfőképpen éppen az alperesnek és Kajászónak,
4.
a lehető
legnagyobb mértékben törekedett az együttműködésre és fokozatosságra,
azaz sohasem mutatott sem ráutaló, sem fenyegető magatartást, ami miatt
indokolt lett volna a felperes által önkényesen választott „földvédelmi”
eljárás;
III) tanúsítom, azaz
határozottan állítom, hogy
1. Kiss Árpád HU21-10063 és HU21-10064 számú pályázatain [11],[12] alapuló földbérleti szerződései a 0124/1, 0172/16,
0175/3 és 0122/1 (ma 0122/5, 0122/6)
hrsz.-ú földterületekre egyaránt törvénytelenek, (mindkettő – lásd: a pályázati
felhívás 12.2.f) pontját![1])
2.
ezért
állítom, hogy az NFA törvénytelen, jogkerülő, önhatalmú magatartása
vezetett a „Tavaszi vetés” – minden szempontból – jótékony akciójához,
s az NFA máig jogtalan magatartásának következtében a csakis általa
okozott és csakis az alperest sújtó anyagi károkhoz,
3.
ennek megerősítéseként nyújtom át az Összefogás a Magyar Földért és Vidékért Egyesület, mint felperesnek az NFA (elsőrendű alperes) és Kiss Árpád (másodrendű alperes) ellen indított perében az első fokon eljáró Pesti Központi
Kerületi Bíróság 2013. november 5.-i tárgyaláson hozott ítéletét, amelyből világosan kiderül, hogy a jelen perben érintett területekre kötött szerződések semmisek, tehát azoknak a semmisség kimondása nélküli módosításával, területi alapjainak megosztásával létrejött minden szerződés semmis (1. csatolt melléklet).
IV)
tanúsítom, azaz határozottan állítom, hogy
1.
Sebestyén Róbert és Kiss Árpád 2012. november második felében még mit sem tudott arról, amit most a felperes keresetében állít, azaz hogy 2012. november 1.-jétől meg lett volna osztva a 0122/1 hrsz.-ú terület, s annak bármely részén más lett volna a felhasználó, mint Kiss Árpád, azaz állítom, hogy
2.
a felperes
nevében nyilatkozó Sebestyén Róbert 2012. november 12-én szándékosan
megtévesztette a nyilvánosságot, s most a felperes újra meg kívánta téveszteni
a bíróságot, egyúttal a felperes által elvégzett megosztás és szerződés
módosítás során már az okirat hamisítás gyanúja is felmerül. Itt hivatkozom a felperesi
kereset F/8, F/9, F/10 és F/11-es számú mellékleteiként szereplő, a 0122/6
hrsz.-ú területre vonatkozó okiratokra, melyeken az értelmezhetetlen keltezések
(földhasználat kezdete: 2012.11.01.; míg a megosztás: 2013.01.28.) az okirat
hamisítás gyanúját is felvetik.
Ennek igazolására kívánom e
tanúvallomás részeként itt csatolni és ismertetni, felidézni Sebestyén Róbert
2012. november 12-én a HÍRTV-ben nagy nyilvánosság előtt tett nyilatkozatát és
az ahhoz – annak minden bekezdéséhez egyenként – fűzött tanúvallomásomat (2. csatolt melléklet), hogy a 2012. 11. 01., a felperes
keresetében is hivatkozott dátum, mint a „kajászói
őszi szántást” megelőző szerződésmódosítási vagy földhasználat változási
dátum, minden jogalapot nélkülöz és csupán a közvélemény és a bíróság szándékos
megtévesztésére szolgál.
A fenti állítások bizonyításaként, a per tárgyát szorosan
érintő ok-okozati összefüggések
tisztázása érdekében a közreműködésemmel és jelenlétemben zajló – e perrel
összefüggő – kajászói eseményekről időrendi
sorrendben a következőképpen nyilatkozom:
1)
Jómagam, mint a
Fejér Szövetség elnökségének tagja, a Fejér MAG Egyesület elnöke viszonylag
későn, csak 2012. júliusában kerültem
kapcsolatba a kajászói gazdákkal. A kapcsolat előzménye, hogy a gazdák –
eredménytelen tiltakozásuk miatt – többek között – egyik tagszervezetünkhöz, az
Összefogás a Magyar Földért és Vidékért Egyesülethez, mint kifejezetten jogi
képviseltre is vállalkozó érdekvédelmi szervezethez fordultak segítségért még
februárban, amely egyesület elnök asszonya – az ügy súlyát és országos jelentőségét
felmérve – kért segítséget a szövetségtől, hogy teremtsen országos
nyilvánosságot a földügyek körüli vitáknak általában. Három országos értekezletet
(2012. március 31., május 5., június 23.) szervezve Budapesten tettünk eleget a
kérésnek, amelynek keretében megszületett országgyűlési közindítványban az NFA
pályázatok körüli igazságtalanságok is helyet kaptak. A konkrét kajászói ügyben
– a továbbra is eredménytelen fellépés miatt – augusztusban fordult az
egyesület a Fejér Szövetség elnökségéhez támogatásért. Az elnökség augusztus
7-én egyhangúan döntött, hogy vállalja a nyilvánosság megteremtésének és a
törvényesség helyreállításának szervezését és felelősségét és engem kért fel a
földügyek gondozásával. Így került sor a gazdákkal együttműködve a kajászói
akciókra (2012. szeptember 4., október 17., november 11., november 17.,
december 1. és 2013. április 19., 23. és 30.), amelyek a jelen per tárgyában is
a valós ok-okozati összefüggéseket tárják fel. Ezért bátorkodom időrendben
ismertetni ezeket.
2)
Tanúsítom, hogy
az alábbi eseményekről az illetékeseknek (köztük a felperesnek) soha sem
kellett csupán a sajtóból, honlapunkról vagy avatatlan hírforrásból értesülnie,
mivel előzetesen is és utólag is tértivevényes levelekben kaptak pontos
tájékoztatást az eseményekről és azok pontos okáról;
3)
A 2012. szeptember 4-én megtartott „Kajászói
gazdagyűlés” kellő nyilvánosságot adott a panaszainknak, hogy a
megfogalmazott [3], majd a megye összes országgyűlési képviselőjének
tértivevényes levélben, és minden illetékesnek elektronikus levélben is eljuttatott
[4] tájékoztatásunkat (abban a kajászói törvénytelenségek adataival is) komolyan vegyék és a
legkisebb erkölcsi veszteség mellett kezdjenek párbeszédet a gazdákkal (előadó:
Ángyán József; résztvevő: ~ 150 gazdálkodó);
4)
2012. október 17-én, a földtörvény parlamenti beterjesztése napján tartott „Őszi határszemle”
(amely akciót az NFA a keresetében is anyagi „károkozás mentesként” ismer el) már országos nyilvánosságot kaphatott
a kajászói törvénytelenségi panaszunkkal,
amikor pontos és egyértelmű tájékoztatást adtunk a törvénytelenség mibenlétéről,
ám az NFA mégis úgy nyilatkozott minden fórumon, hogy mindent rendben talált,
majd utóbb hallgatott, továbbra sem válaszolt, azaz látszólag – vagy velünk
elhitetendő (?) – tudomásul vette az ún. ideiglenes „közbirtokossági”
bejelentést a törvényesség helyreállításáig [5] (kapcsolatfelvételt nem kezdeményezett);
5)
2012. november 11-én, vasárnap, miután a kajászói lakosság figyelmeztetett bennünket
arra, hogy az általunk bizonyítottan törvénytelenül szerződött Kiss Árpád megbízásából
szántanak az október 17-én ideiglenesen, a törvényesség helyreállításáig jelképesen
közbirtokosságba vett területen,
a) mintha nem lett volna Kiss Árpád és az NFA számára is nyilvánvaló, hogy a szerződésük semmis,
b) már nemcsak a 0124/1, hanem a 0122/1 hrsz.-ú területen is szántatott, azaz a törvényesen egy földhasználó számára maximálisan engedélyezett 6000 AK értékhatárhoz közeledett a területen,
c) ekkor került sor – kényszer gyorsasággal – a vasárnapi „Őszi szántás” akcióra (figyelmeztetésként),
d) a fokozatosság elvén hangsúlyosabban, de kárt nem, csak hasznot hozó munkával „tüntetve”,
e) azaz az NFA és Kiss Árpád figyelmét is felhívtuk ezzel, hogy ne fokozzák tovább a törvénytelenséget;
a) mintha nem lett volna Kiss Árpád és az NFA számára is nyilvánvaló, hogy a szerződésük semmis,
b) már nemcsak a 0124/1, hanem a 0122/1 hrsz.-ú területen is szántatott, azaz a törvényesen egy földhasználó számára maximálisan engedélyezett 6000 AK értékhatárhoz közeledett a területen,
c) ekkor került sor – kényszer gyorsasággal – a vasárnapi „Őszi szántás” akcióra (figyelmeztetésként),
d) a fokozatosság elvén hangsúlyosabban, de kárt nem, csak hasznot hozó munkával „tüntetve”,
e) azaz az NFA és Kiss Árpád figyelmét is felhívtuk ezzel, hogy ne fokozzák tovább a törvénytelenséget;
6)
2012. november 12-én (hétfőn) a Kajászói Gazdatanács bejelentette a birtokba lépést a területen az illetékes jegyzőnél [6/1];
7)
majd levélben kérvényeztük az NFA-tól, hogy
egyedi megbízási szerződést kössön a kérelmet aláíró és a területet
megművelni képes (kajászói területekre érvényes pályázatot benyújtó, de
mindenhol elutasított) helybéli gazdákkal,
a Gazdatanács tagjaival [7],
a) azaz ezzel meg is akadályoztuk volna Kiss Árpádot a törvénytelenség folytatásában, ha tudomásul vette volna, de nem vette, hanem ugyanazon traktorral és személyzettel (tanúként megidézhető Kiss Árpád is), másnap ugyanúgy folyt tovább a szántás ott, ahol mi abbahagytuk az akkor még 0122/1-es hrsz.-ú (később 0122/6 hrsz.-ot kapott) területen [6/2],
b) Kiss Árpád minden gond nélkül elfogadta a szántást (szó sem esett arról, hogy kárt szenvedett volna, szó nélkül elfogadott ajándékba mintegy 250-270eFt + ÁFA önköltségű munkaértéket),
c) a jegyző nem indított birtokvédelmi eljárást, az NFA büntető feljelentését elutasította a Gárdonyi Rendőrkapitányság, mert nem kellett attól tartani, hogy veszélyeztetnénk a törvénytelenül birtokolt területet (mindenki értette, hogy nem történt más, mint erélyes, jótékony figyelmeztetés);
a) azaz ezzel meg is akadályoztuk volna Kiss Árpádot a törvénytelenség folytatásában, ha tudomásul vette volna, de nem vette, hanem ugyanazon traktorral és személyzettel (tanúként megidézhető Kiss Árpád is), másnap ugyanúgy folyt tovább a szántás ott, ahol mi abbahagytuk az akkor még 0122/1-es hrsz.-ú (később 0122/6 hrsz.-ot kapott) területen [6/2],
b) Kiss Árpád minden gond nélkül elfogadta a szántást (szó sem esett arról, hogy kárt szenvedett volna, szó nélkül elfogadott ajándékba mintegy 250-270eFt + ÁFA önköltségű munkaértéket),
c) a jegyző nem indított birtokvédelmi eljárást, az NFA büntető feljelentését elutasította a Gárdonyi Rendőrkapitányság, mert nem kellett attól tartani, hogy veszélyeztetnénk a törvénytelenül birtokolt területet (mindenki értette, hogy nem történt más, mint erélyes, jótékony figyelmeztetés);
8)
2012. november 16-án Kiss Árpád is birtokvédelmet kért minden fenti pályázatában elnyert
területre, amelyből kiderül, hogy semmilyen megosztásról, szerződésmódosításról
sem tudott (peranyag F/26),
9)
2012. december 1-én a mintegy 150-200 fős „Kajászói Országos Értekezlet és Szolidaritási
Nagygyűlés” rendezvény keretében, számos országgyűlési és/vagy EU parlamenti
képviselő és országosan ismert közéleti személyiség támogatásával végső
írásbeli figyelmeztetést fogalmaztunk az illetékeseknek [8],
10) 2013.
március és április folyamán Kiss
Árpád – az időközben kiméretett és a január 25.-i határozattal jogerősen csak január
28-án 0122/6
hrsz. alatt leválasztott terület kivételével – megkezdte és be is fejezte az
általunk még 2012. október 17-én a törvényesség helyreállításáig ún.
„közbirtokosságba” vett 0124/1-es és (0122/1 hrsz.-ú terület) 0122/5 hrsz.-ú részterületein a tavaszi
munkálatokat (előkészítő talajmunkálatok, vetés és utógondozás), a (leválasztott) 0122/6 hrsz. alatti terület parlagon
hevert,
a) azaz, a terület megosztásával – ha a titokban is, de – önmaga által is bizonyítottan törvénytelen, tehát semmis szerződésre alapozva műveltette és művelteti máig mindkét területet a felperes,
b) ám Kajászón senki sem tudott a terület megosztásáról (a jegyzőtől tudom, hogy a jegyző sem),
c) az alperestől, vagy tőlünk nem kellett tartania és nem is tartott senki olyan brutális, mezőgazdászhoz nem méltó, az élő vetéssel szemben gyilkos – erőszakos – cselekedet miatt, mint amit az NFA elkövetett később, azaz ennek halvány jelét sem lehet az alperes esetében felmutatni;
a) azaz, a terület megosztásával – ha a titokban is, de – önmaga által is bizonyítottan törvénytelen, tehát semmis szerződésre alapozva műveltette és művelteti máig mindkét területet a felperes,
b) ám Kajászón senki sem tudott a terület megosztásáról (a jegyzőtől tudom, hogy a jegyző sem),
c) az alperestől, vagy tőlünk nem kellett tartania és nem is tartott senki olyan brutális, mezőgazdászhoz nem méltó, az élő vetéssel szemben gyilkos – erőszakos – cselekedet miatt, mint amit az NFA elkövetett később, azaz ennek halvány jelét sem lehet az alperes esetében felmutatni;
11) 2013 márciusában a fentiek miatt kívántunk sajtótájékoztatót
tartani a területen, (http://gazdatanacs.blogspot.hu/2013/03/tavaszi-hatarszemle-sajtotajekoztato.html)
de egy nem várt havazás és a sáros talajviszonyok miatt ez elmaradt;
12) 2013.
április 12-én fordult a Kajászói
Gazdatanács újra – az országos központból kapott eligazítás alapján – az NFA
Fejér megyei irodájához jogos kérdéseivel, ahol viszont éppen az országos
központra hivatkozva utasított el minden tájékoztatást Kutasi osztályvezető úr
azzal, hogy „Mi közük az állami
földterületekhez?”, majd többszöri felszólítás után volt csak hajlandó
jegyzőkönyvezni a történteket [9];
13) 2013.
április 19.-ig, a „Tavaszi
vetés” napjáig sem az alperes, sem én, sem társaink (Gazdatanács, vagy
támogató szervezetek tagjai) nem léptünk
a földterületekre, bár jelképesen fenntartottuk a „közbirtokosságot”, míg a
törvényesség helyre nem áll (hol van itt a leghalványabb jele is bárki
vagyonát, értékét veszélyeztető ráutaló magatartásnak?)
14) 2013.
április 19-én a Gazdatanács és
támogatói már úgy láttuk, hogy minden tájékoztatási lehetőséget kimerítettünk
ahhoz, hogy a kormány felszólításának is eleget téve az NFA a törvényességet helyreállítsa,
ezért újra – anyagi kárt nem okozó,
de nagyobb súlyú – földműveléssel, azaz „Tavaszi vetés”-sel lehet már csak felhívni
a figyelmet a már halmozottan törvénytelen állapotokra [10],
a) miközben semmilyen nyilvános adat nem volt elérhető sem az NFA honlapján, sem máshol arról, hogy ki és milyen jogalapon tekinthető földhasználónak a területen, hiszen senki nem művelte azt,
b) azaz az NFA nyilvánvalóan nem tett semmilyen intézkedést a törvényesség helyreállítására, hanem a kormányt is és mindenkit félretájékoztatva úgy állította be a jogi helyzetet, mintha lehetősége volna kikerülni a szerződések semmiségének és következményeinek elismerését, kihirdetését,
c) az NFA továbbra is takargatja, hogy Kiss Árpád nem művelhet pályázati nyertesként egy területet sem, hogy a területekre egyedi megbízási szerződéseket kellene kötni és/vagy új pályázatot kiírni;
a) miközben semmilyen nyilvános adat nem volt elérhető sem az NFA honlapján, sem máshol arról, hogy ki és milyen jogalapon tekinthető földhasználónak a területen, hiszen senki nem művelte azt,
b) azaz az NFA nyilvánvalóan nem tett semmilyen intézkedést a törvényesség helyreállítására, hanem a kormányt is és mindenkit félretájékoztatva úgy állította be a jogi helyzetet, mintha lehetősége volna kikerülni a szerződések semmiségének és következményeinek elismerését, kihirdetését,
c) az NFA továbbra is takargatja, hogy Kiss Árpád nem művelhet pályázati nyertesként egy területet sem, hogy a területekre egyedi megbízási szerződéseket kellene kötni és/vagy új pályázatot kiírni;
15) 2013.
április 20. és 24. között sem gyakorolt senki közülünk arra utaló magatartást, melynek értelmében – addigi tetteinkre
rácáfolva – valakire, vagy valamire is veszélyes
tevékenységet lehetett volna feltételezni rólunk;
16) 2013.
április 20. és 24. között mindkét
bérlő, akiket az NFA ekkor kért fel a területre vonatkozó szerződéssel, megkereste
az alperest és felajánlotta, hogy kifizeti, vagy lehetővé teszi a vetés külön
művelését, de ezeket az ajánlatokat sem fogadtuk el, mivel ezzel
törvényellenesek, szabálytalanok lettünk volna (eszerint a vetésben károkozást ők
sem kívánták megtenni, talán ezért is léptek vissza);
17) 2013.
április 23-án előre bejelentett látogatást kezdeményeztünk az NFA székházába,
ahol (az NFA megyei irodáján kapott tájékoztatás alapján) választ adhatnak a
kérdéseinkre, azonban az NFA elzárkózott attól, hogy fogadja küldöttségünket,
sőt, ahelyett, hogy érdeklődtek volna szándékainkról – mint később, májusban
megtudtuk –aznap kezdeményeztek birtokvédelmi eljárást a jegyzőnél, holott az
őszi szántástól egészen addig a napig eltelt 5 hónapban számtalanszor tehették
volna, de nem tették, s még a vetés utáni első munkanapon sem, hanem csupán
a látogatásunk napján;
18) 2013.
április 24. (őrző-védők
megjelenésének napjától, erről tudva) és
30. között sem tett az alperes, sem közülünk bárki olyat, ami indokolhatná az
NFA keresetét, tehát a legmesszebbmenőkig elutasítom, hogy az NFA
feltételezzen rólam vagy az alperesről olyat, vagy a legkevésbé is hasonló
cselekedetet, amilyet ő tett a Kajászói Gazdatanács nevében megművelt területen,
olyat végképp nem, mint az élő vetés legyilkolása;
19) 2013.
április 30-án a budapesti NFA székház
előtti tüntetéssel végső kísérletet tettünk arra, hogy az NFA számolja fel a
törvénytelenséget, amelyen újra több országgyűlési képviselő is aktívan mellénk
állt, de akkor már – éppen a fentiek miatt is – büntető feljelentést is kezdeményeztünk az NFA elnöke és ismeretlen
tettestársai ellen, azonban ezt is a törvénytelenségek felszámolásáért, s akkor és azóta egy pillanatra sem veszélyeztetve
másokat, Kiss Árpádot sem, aki – az NFA támogatásával – tovább művelte és
élvezhette hasznát a 124/1 és (az új) 122/5 hrsz.-ú területekre kötött és
törvénytelenül fenntartott szerződéseknek, hiszen Kiss Árpád a jelenlegi törvények alapján semelyik területen sem lehet,
mint pályázati nyertes, bérlő, 20 évre terjedő szerződéssel főként nem, sőt,
az is kérdéses, hogy törvényszegése miatt egyáltalán egyedi megbízásban bérlő
lehet-e;
20) 2013. május
2-án az őrző-védő szolgálat
jelenlétében tárcsáztatta ki a felperes egy mezőfalvi vállalkozóval a kajászói
vetést: milyen példát mutat ez az eset a jogkövető állampolgárok számára, milyen
alapon tartja az NFA a honlapján az érvényes szerződések között az eredeti
szerződéseket?!
ÖSSZESSÉGÉBEN tehát a fenti tényekre hivatkozva tanúsítom, hogy a
felperes
1.
együttműködési
szándékot egy pillanatra sem mutatott a törvényesség helyreállításáért, sőt, a törvénytelen állapotot kívánja ma is
törvényesként feltüntetni;
2.
megtévesztési gyakorlatát e perben is folytatja, azaz a keresetében perdöntő tényeket hallgatott el (tértivevényes
leveleink, korábbi és mostani nyilatkozataik ellentmondásai, törvénytelen
szerződéseik alaptalan módosításai), jogilag értelmezhetetlen földhasználati,
földhivatali keltezések alkalmazásával kívánta a kajászói akciók előtti
időpontra varázsolni szerződésmódosításit, …, a perrendtartást is sértő
képviselői magatartással, szólamokkal kívánja szándékosan lejáratni az alperest
és társait.
Igen Tisztelt Bíróság!
Mi volna,
ha a sarjadó vetés sikoltani tudna? Ez a per szűkebben véve a kajászói „Tavaszi
vetés” akció után az NFA jogkerülő megoldásainak következtében az általa
alkalmazott őrző-védők költségeire alapozott kártérítés igénnyel indult.
Tanúsítom
felelősséggel, minden tudásommal, pártatlan elfogulatlansággal és állítom A
MEGGYILKOLT ÉLŐ VETÉS nevében, A TISZTESSÉG ÉS IGAZSÁG NEVÉBEN, hogy a kajászói
ügyben az alperes és a gazdák minden lehetőt megtettek a törvényesség
helyreállítása érdekében. Nem egy levélben fordultak az illetékesekhez (az NFA
elnökétől kezdve a felügyelő miniszteren keresztül az Országgyűlés
mezőgazdasági bizottságáig és Orbán Viktor miniszterelnökig). Sohasem
erőszakoskodtak. Mindig nyíltan, a felelősséget vállalva léptek fel. Soha
senkit nem fenyegettek. Tanúsítom, hogy a kajászói ügyben az NFA volt
többszörösen törvénytelen, s a mai napig az, s továbbra is az lesz, ha a
Bíróság nem ad helyt Böcsödi Gergely ellenkeresetének. Kerüljön végre pont a
teljesen nyilvánvaló kajászói ügy végére! El kell utasítani az NFA – a jogi
megoldás helyett – megalapozatlan és önkényeskedő, közhivatalhoz és
köztisztviselőkhöz nem méltó magatartását, a vetésgyilkolásra és az őrző-védő
szolgálat alkalmazására alapozott kártérítési igényét! Helyt kell adni Böcsödi
Gergely keresetének és az ellenkeresetben megnevezett kártérítésen kívül
kötelezni kell az NFA-t, hogy tárja fel mindazon szerződéseket, amelyekre
hivatkozik, de törvényességét bizonyítani nem tudta! Amint a fentiekből
kitűnik, nem csupán törvénysértő magatartást tanúsít az NFA, hanem bűncselekményeket
követ el (hatalommal visszaélés, a közvélemény, a kormány, a bíróság
félretájékoztatása, vissza dátumozás, okirat hamisítás alapos gyanúja, …). Ezért
is folytatódik – panaszunkat jóváhagyva – a bűnügyi nyomozás az NFA ellen (3. csatolt melléklet). Hogy a bűnügyekben mit tehet
egy bíróság, nem tudom, azonban a per tárgyában az igazság már nem lehet
kérdéses.
Tisztelettel kérem, mint tanú a Bíróságot, hogy
kötelezze a felperest, az NFA illetékeseit arra, hogy igazolják, milyen alapon tekintenek el attól, amit
még 2012 májusában, a magyaralmási esetben világosan és egyértelműen értettek
és megtettek, azaz attól, hogy Kiss
Árpád bérlővel a HU21-10063 és a HU21-10064 számú pályázatokra alapozott törvénytelen szerződéseit a 0124/1 és
0122/1 hrsz.-ú és a további kisebb (0172/16 és 0175/3 hrsz.-ú), csatolt területekre semmisnek nyilvánítsák! Kérem a tisztelt Bíróságot, hogy UTASÍTSA
EL AZ NFA – a fentiek alapján is belátható, hogy – teljesen alaptalan KERESETÉT
ÉS ADJON HELYT AZ ALPERES alapos indokkal benyújtott ELLENKERESETÉNEK!
Kajászó,
2014. május 31.
Tisztelettel: Dr. Boór Ferenc
Csatolt mellékletek:
2.
„Bizonyít az NFA novemberi nyilatkozata.doc”
nyomtatott változatban és annak mellékletei (ld. alul!)
Mellékletek (melyek sorszám szerint megegyeznek Böcsödi Gergely
2014. április 15.-i beadványának mellékleteivel):
[1] Petíció a vidékfejlesztésért - Kajászó, 2012.02.28.
[1] Petíció a vidékfejlesztésért - Kajászó, 2012.02.28.
[6/2] Birtokháborító szántás bejelentése – 2012.11.14.,
[6/3] Jegyző válasza – 2012.11.18.,
[7] Folyamodvány egyedi megbízási szerződésért – Kajászó,
2012.11.26.
[11] Kiss Árpád HU21-10063 számú pályázata
[12] Kiss Árpád HU21-10064 számú pályázata
[14] Nyilvántartási adatok elérhetetlensége – 2014.04.11.
Elektronikus
leveleink (a teljesség igénye nélkül):
[15] Miért
törvénytelen?
(2012.11.11.)
http://fejerszovetseg.blogspot.hu/2012/11/miert-torvenytelen-az-nfa-kajaszoi.html,
[16] Sajtónyilatkozat
a kormány 2012. november 12.-i állásfoglalásáról (2012.11.13.),
http://fejerszovetseg.blogspot.hu/2012/11/sajtonyilatkozat-kormany-2012-november.html
[17] A
folytatás mellett döntött a kajászói Gazdatanács (2012.11.15.),
http://fejerszovetseg.blogspot.hu/2012/11/a-folytatas-mellett-dontott-kajaszoi.html
[18] Nyílt
levél a "diszlexiás" igazság-vacilálóknak Kajászóról, 2012.11.17.,
http://fejerszovetseg.blogspot.hu/2012/11/nyilt-level-diszlexias-igazsag.html
[19] Kereset
az NFA és Kiss Árpád ellen, 2012.11.22.,
http://fejerszovetseg.blogspot.hu/2012/11/a-fovarosi-torvenyszekhez-fordultak.html
[20] Sajtótájékoztató
az NFA székháza előtt, 2013.04.22.,
http://gazdatanacs.blogspot.hu/2013/04/sajtotajekoztato-az-nfa-szekhaz-elott.html
[21] Petíció
átvételének megtagadása, 2013.04.23.,
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DZ4xeqUGgOo
[22] Az
NFA nyilatkozatának cáfolata állításról állításra, 2013.03.24.,
http://gazdatanacs.blogspot.hu/2013/04/az-nfa-nyilatkozatanak-cafolata.html
[23] Nyílt levél
Sebestyén Róbertnek és a sajtónak
(felvétellel), 2013.05.03.,
http://gazdatanacs.blogspot.hu/2013/05/nyilt-level-sebestyen-robertnek-es.html
[1] Idézet a pályázati
felhívásból: „12. A pályázat érvényességének feltételei: … 12.2. A pályázatnak
minden esetben tartalmaznia kell a pályázó nyilatkozatát arról, hogy: … f) sem
a pályázat benyújtásakor, sem a pályázat elnyerése esetén nem esik a Tft 22. §
(1), (2) és 21. §-ban foglalt, a haszonbérelhető területek nagyságára vonatkozó
korlátozása alá, …”
Bizonyít
Sebestyén Róbert 2012. novemberi nyilatkozata
2012.11.12. HÍRTV Rájátszás című műsor /2012.11.12./ – vágatlan
részlet szóról-szóra
Műsorvezető: Szabó Anett /Rip/
Vendég: dr. Sebestyén Róbert /SR/
Beszúrt tanúvallomás: dr. Boór Ferenc /BF/
Vendég: dr. Sebestyén Róbert /SR/
Beszúrt tanúvallomás: dr. Boór Ferenc /BF/
Rip: A
Rájátszás mai első vendége pedig Sebestyén Róbert, a Nemzeti Földalapkezelő
Szervezet /NFA/ elnöke. Jó estét kívánok. Üdvözlöm.
SR: Jó
estét kívánok!
Rip:
Üdvözlöm. A szakértőjük, a Földalapkezelő szakértője, ma látogatott Kajászóra.
Mivel találkozott, egyáltalán milyen akcióra került sor tegnap pontosan?
SR: Tegnap
egy olyan akcióra került sor, amikor néhány gazda, vagy legalábbis magukat
gazdának nevező személy egy haszonbérleti pályázat eredményeként velünk szerződést
kötött, haszonbérlő használatában lévő területekre ráment, vagy területre ráment,
és ott mintegy 10 hektárnyi területet saját akaratukból jogellenesen
felszántottak.
BF: SR egyértelműen Kiss Árpádot (továbbá: KÁ)
tekintette haszonbérlőnek, míg később és keresetükben azt állították, hogy
ekkor már nem KÁ volt a terület hasznosítója. (?!) Az NFA honlapja máig KÁ-ot
hirdeti változatlan pályázati hivatkozással nyertesnek, máig nyoma sincs
szerződésmódosításnak. Tanúsítom, hogy a felszántott terület abba a
szántóterületbe esett, amelyet az NFA jóval később, titkon választott
le KÁ
egybefüggő bérleményeiről, miközben tele volt a sajtó Kajászóval. Miért is
tette? Tehette? Ugyanis KÁ két pályázati szerződés keretén
belül – sok apró és különálló terület mellett – a 0124/1 és 0122/1 hrsz.-ú területekre egyidejűleg
kötött az NFA-val bérleti szerződést, melyek egyenként (fontos :) 141
illetve 143 hektár méretűek. A két pályázati terület összesen viszont
8194 AK[1] értékű, ami 2194
AK értékkel meghaladja a törvényben megengedett értéket. A szerződésekben KÁ nyilatkozatott arról, ha
nem felelne meg a törvényi feltételeknek (különösen is: a pályázati felhívás
12.2.f) pontja[2]), a szerződések semmisek. KÁ
szerződései mindkét területre bizonyítottan
semmisek. Erről addig is többször tájékoztattuk az NFA-t (1.
melléklet). Ezzel az NFA elnöke, alelnöke (Nagy János), a felügyelő miniszter (Fazekas Sándor) is tisztában volt,
hiszen 2012 májusában egy ugyanilyen fejér megyei ügyben – jóval kevesebb AK
túllépés miatt – meghoztak már egy semmisségi határozatot (2. melléklet).
A fenti nyilatkozatban SR – ennek tudatában – mégis azt
állította, hogy továbbra is érvényes KÁ szerződése (?!). Az NFA
2013 januárjának végén – titokban, az illetékes jegyzőt sem tájékoztatva – a 0122/1
hrsz.-ú területet fölmérette és megosztotta, a megosztást a földhivatalnál bejegyeztette.
Az NFA
ezzel (a 2194 AK értéknek megfelelő terület leválasztásával) hallgatólagosan „beismerte”
a törvénytelenséget,
azonban nem teljesítette kötelességét, máig
szabotálja a kormány 2012.11.12.-i felszólítását is, amire válasznyilatkozatunkban
mi is figyelmeztettük.[3]
Az eredeti (hrsz: 0122/1) területről később leválasztott
rész kapta a 0122/6 hrsz-ot.
A kajászói gazdák 2012. november 11-én ezen a részen
szántottak, hogy elejét
vegyék az NFA és KÁ további törvénytelenségének, s
hogy (még október 17.-i levelükre sem kapva választ) nyomatékosabban
figyelmeztessék az illetékeseket kötelességükre. A gazdák békés megoldásra
törekvésének és törvénytiszteletének bizonyítékaként tanúsítom egyúttal, hogy a
szántás akkor történt, amikor a települési lakosok jelezték, hogy KÁ
szántatni kezdte az október 17-én képletesen ún. „közbirtokosságba vett”
területet. Az „Őszi szántás” ott történt, ahol még nem kezdett
szántani a bérlő, s amely területre érve a 6000 AK értéket is meghaladta volna
(ha a szerződése már nem lett volna semmis, akkor is). A gazdák ezzel nemhogy
kárt nem okoztak, de szántottak a törvénytelen bérlő helyett, aki azon
területen már fokozottan is törvénytelen. Összefoglalva: SR fenti mondataival a közvéleményt
megtévesztve, a tények mellőzésével állította, hogy KÁ kápolnásnyéki
vállalkozó eredeti szerződése törvényes, miközben tudta, hogy ez nem igaz.
Rip: De miért? Honnan tudják ebben a pillanatban, hogy
az jogellenes volt?
SR: Hát
onnan tudjuk, hogy ezen a területen egy szabályosan, pályázat útján megkötött
haszonbérleti szerződés áll fent a haszonbérlővel, senki más nem
használhatja ezt a területet.
BF: Nincs tévedés. SR megismételte, hogy
pályázat útján áll szerinte szerződésben, a bérlő, tehát a 2012.02.01-én a földbérleti
pályázat nyerteseként szerződött KÁ. Ezt igazolja az is, hogy KÁ
2012.11.16-án birtokvédelmi eljárást kezdeményezve kereste fel az illetékes
jegyzőt. Melyik terület miatt? Azon terület miatt is,
amellyel már meghaladta törvényes keretét, s amelyről SR fenti nyilatkozatával
szemben az NFA áprilisban és keresetében is azt állította, hogy „a területen az NFA 2012.11.01.-től a törvényesen
bejegyzett felhasználó” (Sajtóközlemény - Kajászó
2013. április 23.). Erről a riportban szó sem esett, s ennek az NFA
honlapján nyoma sincsen. Az illetékes jegyzőnek csak 2013 áprilisában, az NFA
által indított birtokvédelmi eljárásában jelezte a terület megosztását, a szerződésmódosítást
(Ez vajon törvényes? A szerződést nem érvénytelenítve? Egy semmis szerződést
módosítva? A megosztásról senkit nem értesítve?). Tanúsítom, hogy a jegyző
asszony 2013 májusában arra a kérdésemre, hogy mikor tudta meg, hogy a 0122/1
hrsz.-ú területet az NFA megosztotta, határozottan azt
válaszolta, hogy az NFA birtokvédelmi eljárást kezdeményező április végi leveléből,
tehát csak 2013-ban, a „Tavaszi vetés” akció után. Egyértelmű,
hogy SR
valótlant nyilatkozott akkor is és most is. A föld KÁ használatában állt,
de törvénytelenül. Azaz szó sincs arról, hogy a területet megosztották volna!
Teljes
felelősséget vállalva állítom és kijelentem, hogy SR folyamatosan félretájékoztatta a sajtót, a közvéleményt, a
kormányt, s most a bíróságot is, amit még a riporter is szóvá tett!
Rip: Igen,
csak Ők meg ezzel szemben azt állítják, hogy nagyobb területet vett birtokba
vagy nagyobb területet nyert el a pályázaton ez a bizonyos vállalkozó, mint
amennyit a törvény keretei megengednének. Ezt borzasztó egyszerű kiszámolni:
mennyit enged meg a törvény és mekkora a földterület, ami most a vállalkozó birtokába került.
SR: Így van, ez az
adatszerzéssel érintett földterület 100 hektárt egy kissé meghaladja, viszont
összességében a földtörvénynek megfelel.
BF: A riporternő világosan kérdezett. Nem a pályázó által bérelt
egyik, vagy másik, hanem a nyilatkozatainkból, a legkülönbözőbb híradásokból, a
kajászói panaszokból, beadványokból, levelekből SR által is pontosan
tudott és a törvények szerint is összeszámolandó területek méretére kérdezett
rá. SR
– helyszíni szemlére kiküldött munkatársának jelentésére alapozva (?!) – is
tisztában volt ezzel. Vajon a helyszínelő munkatárs jelentése tartalmazta-e
azt, amit a Kajászói Gazdatanács a felszántott terület sarkában levert
(hónapokig ott álló) táblára írt és a törvénytelenséget felszámolni szándékozó,
csatlakozó, támogató szervezetek és magányszemélyek, országgyűlési képviselők,
a jelenlévő sajtóképviselők is láttak, értettek, s miután a világhálót is
bejárta, az olvasók is pontosan tudtak? Felveti ez a kiküldött köztisztviselő
alkalmasságának kérdését is, ha netán erről egy szó, egy kép, egy sor sem
került volna SR asztalára. Nem akármilyen ügyben járt el az illető és nyilatkozott
SR,
mint egy törvénytelenségről szóló állampolgári bejelentés és akciósorozat
indokának kérdésében.
ORIGÓ |
NOL |
SR rosszul, ügyetlenül köntörfalazott. Nem
a kérdésre válaszolt, hanem mintha az osztatlan, 0122/1 hrsz.-ú és 143 hektár
méretű területre vonatkozott volna a kérdés, vagy vonatkoznék bármilyen
korlátozó jogszabály, ahol történetesen a kajászói gazdák szántottak 2012.
november 11-én.[4] A vonatkozó törvények nem
egyes területnagyságról, hanem összterületről, nem egyes terület AK értékről,
hanem összes AK értékről rendelkeznek. Hivatalos leveleinkben, az összes
híradásban erről tájékoztattuk a pályázati hivatkozási számokkal és a két
legnagyobb terület helyrajzi számaival együtt. Ezt SR-nek köztisztviselőként
kötelessége volt tudni. Saját szavaival kerül ellentmondásba, mikor az
„összességében” kifejezést használva folytatja, hogy KÁ szerződése „a
földtörvénynek megfelel”. Ezen nyilatkozata végképp válasz a kérdésre, hogy félre
kívánta-e vezetni a közvéleményt. Amennyiben 2012. november 1-én már
módosították KÁ szerződését, azaz az NFA kezelésébe került volna az akkor
még nem létező 0122/6 (az őszi szántás után még KÁ által szántott) terület, akkor SR itt milyen 100 hektárt meghaladó területről
beszél? Az eredeti, osztatlan 0122/1 hrsz.-ú terület valóban nagyobb, mint 100
ha, de a 0122/6 hrsz.-ú része és a leválasztás utáni maradék is jóval kisebb
annál. Valójában fel sem merült a leválasztás, vagy szerződésmódosítás (hogyan
is, ha még nem volt AK érték szerint kiszámítva, kimérve, megosztva a terület,
s hogyan is, ha a pályázat nem osztott területre szólt? …). Súlyos jogsértés, súlyos bűntett, hogy
a keresetükben is azt állítják, hogy már az „Őszi szántás” előtt megosztották a
területet és szerződést módosítottak. Ez a riport és az NFA keresete is bizonyítja,
hogy nemcsak a közvéleményt, de a
bíróságot is megtévesztené az NFA.
Nem köthettek szerződést 2012 novemberében egy 2013 januárjában megosztott
területre. Nem módosíthatnak egy semmis szerződést. Nem lehet pályázattal
nyertes, aki hamis nyilatkozatot tett a szerződésben, akivel az összeszámítási
szabályt elmulasztva szerződött az NFA. Nem nevezhető pályázati
nyertesnek, akivel – a pályázatra alapozott szerződés törvénytelenségét leplezve
– egy módosított helyrajzi számú területre kötnek megbízási szerződést.
Ráadásul a vonatkozó törvények kifejezetten tiltják egyedi megbízással (=
területmódosítás) 20 évre földbérleti szerződést kötni. Felelősségem tudatában állítom, hogy többszörösen és fokozottan
visszaélve hatalmával követett el és fedez törvénytelenségeket az NFA és minden a döntésben érintett
köztisztviselő, felügyelő miniszter, illetékes államtitkár és
kormánybiztos.
Teljes felelősségem tudatában állítom, hogy ebben a mondatban SR
köztisztviselőként újra kísérletet tett a közvélemény megtévesztésére.
Többek között ezért is tettünk büntető feljelentést Ő és tettes társai ellen.
Rip: Mert,
hogy a földtörvény mennyit tesz lehetővé?
SR: A
földtörvény egy természetes személy, magánszemély részére legfeljebb 300
hektárt vagy 6000 aranykoronányi területnek a használatát engedélyezi.
Rip: Na
de…e…e…ezek a gazdák azt állítják, hogy … ez a gazdaközösség, a kajászói
gazdaközösség …, hogy ezt a 6000 aranykoronányi méretű területet – 2194, ha jól
emlékszem a pontos számra, ennyivel – meghaladta.
SR: Az a terület,
amire ők rámentek, az érintett szerződés semmiféleképpen sem
haladta meg ezt.
BF: Ez a mondat viszont már egyértelmű
bizonyítéka a hatalommal való visszaélésnek és a köztisztviselői feladatok hanyag ellátásának! Miről beszélt itt SR?
Csak nem azt akarta javasolni, hogy minden területre, amit KÁ bérelt, rá kellett
volna menni ahhoz, hogy teljesítse a törvényi előírást és számoljon, összeadjon,
hogy a bejelentéseket végre elolvassa, értelmezze és felfogja?! Felfogja, hogy
nem egy, hanem a leveleinkben félreérthetetlenül megírt mindkét pályázattal
elnyert összes földbérleti területtel sértik a törvényi előírásokat, s hogy mindkét
szerződés semmis azzal, hogy KÁ a szerződésben az erre vonatkozó
nyilatkozatát aláírta. Amennyiben SR nem értette volna mindezt, akkor
feladatkörére alkalmatlan volt, ha viszont értette, ahogy a magyaralmási májusi
példában, akkor bűncselekményt követett el már nem először (e riportban is).
Rip: Na,
de …, hogy lehet ezt kétféleképpen mérni?
SR: Nem
kell kétféleképpen mérni. Azt a szerződést kell megnézni, amely területre rámentek,
ezt meg is néztük, le is ellenőriztük.
BF: NEM!!! Nemcsak azt. Lementek a területre, látták a táblán a
hrsz.-okat, átvették beadványainkat. Kötelessége volt a beadványban felsorolt
mindkét pályázatot megnézni.
Rip: Azt
is megnézték egyébként, mi volt a gond a kajászói gazdaközösség pályázatával? Mert
ugye, eleve ez az egész akció annak kapcsán indult el, hogy az ő pályázatukat
nem fogadták el.
SR: Feltételezzük mi
is, hogy ez az indok, hiszen ezt ők is többször kijelentették. A
beadott pályázatokat egységes elvek szerint és egységes bírálati szempont rend
szerint minősítjük. Ebben van gazdálkodási terv illetve minden más olyan információ,
amit saját maguknak nyilatkozattal alátámasztottan meg kell adni. Ennek az
értékelésnek alapján nem ők kerültek ki győztesen. Számos olyan pályázatunk
van, ahol egynél több pályázó van, itt rend szerint előfordul az, hogy aki nem
nyert, az ilyenkor megpróbál különböző utakon, módokon – fogalmazzak így –
érvényt szerezni az igényének.
BF: Meggyőződésem, ha egy tisztviselő hivatalos levélben kap egy
világos indoklást, hogy az ok, a
törvényesség helyreállítása, az ne tételezzen fel mindaddig semmi mást, míg
az indok helytállóságát alaposan meg nem vizsgálta! Senki nem tagadja, hogy az
akció előtt már azt is elfogadhatatlannak vélte minden pártatlan szemlélő,
ezért is panaszkodtak, hogy egyetlen helybéli gazdálkodó sem nyert, csakis 20km
távolságban lakosok. Ám az akció –
többször kihangsúlyoztuk, jómagam tanúsítom,
hiszen szóvivő voltam – nem erről
szólt, nem arról, hogy kit kellett volna nyertesnek nyilvánítani a
pályáztatásban! Az akció annak
következménye volt, hogy az NFA
nem vette ember számba a már nem először hozzájuk fordulókat, nem volt hajlandó
sem megjelenni Kajászón, sem válaszolni a levelekre, sem tájékoztatást adni a
felvetések kérdésében, azaz a közismert
és bizonyított törvénytelenséget fedezte, fenntartotta, majd fokozta. Akkor
is törvénytelen volna ez a szerződés, ha számtalan helybéli gazda nyert volna.
Egy köztisztviselő ne beszéljen mellé! A panaszoknak, igen, azoknak valóban az volt
az indoka, hogy pl. egy 20km-re lakos és egy helybéli is ugyanannyi pontot
kapott a pályázatának azon pontozásában, amelyben a helybéliséget kellett a
bírálónak pontoznia, de sehol, senki nem állította, hogy ezért és nem a
törvényesség helyreállításáért demonstrált volna. Október 17.-i
bejelentésünkre, hogy közbirtokosságba veszi a Gazdatanács a területet, semmilyen
válasz nem érkezett. A szerződés nyilvánvalóan semmis volt, a földet pedig
ennek ellenére művelni akarta a törvénytelenül (hamisan nyilatkozó) nyertes. Az akció erről szólt.
Rip: Most
mi lesz ezzel a bizonyos lefoglalt földterülettel? Én nem tudom, hogy milyen
munkálatok kezdődtek el, egyáltalán mi történt ott pontosan a tegnapi nap
folyamán? Azt viszont tudjuk, hogy Önök erre válaszként ma már rendőrségi
feljelentést tettek.
SR: Így
van. Elsődleges
feladatunk az, hogy
a jogcím szerinti és a jogszerű földhasználat lehetőségét biztosítsuk
A HASZONBÉRLŐNEK, hiszen erre
bennünket szerződés kötelez, ugyanakkor természetesen ezt nem hagyjuk szó
nélkül és AZT SEM TŰRJÜK EL, hogy a
magyar állam tulajdonában lévő termőföldeken ilyen akciók megtörténhessenek.
Különösen meglepő számunkra és egyben szomorú is, hogy ilyen törvénytelen
akciókhoz, adott szituációban, az alkotmányra és a jogszabályokra felesküdött
országgyűlési képviselők is jelenlétükkel asszisztáltak.
BF: Igen! Ez volna az
elsődleges feladatuk, nem a törvénytelenség álcázása és a kisgazdák vetésének –
jogkerülő – legyilkoltatása. Ki és mi itt a társadalomra veszélyes?! A
társadalomra rendkívül veszélyes, ha arról győzik meg az állampolgárokat, hogy
ne merészeljék szóvá tenni, s a végtelenségig tűrjék, azaz ne akadályozzák meg
a törvénytelenségeket, hogy ne teljesítsék alkotmányos kötelezettségeiket.
Rendkívül veszélyes, ha a demokratikus intézmények tisztviselői nem tartják
kötelességüknek, hogy a tudomásukra jutott törvénytelenségek ellen fellépjenek,
s ha a törvényesség helyreállítása ügyében indított pereinket, büntető
eljárásokat azzal lehet megszüntetni, hogy csak az perelhet, csak az tehet
feljelentést, akivel szemben törvénytelenséget elkövették.
Rip: Országgyűlési
képviselők? Egyről tudunk, Magyar Zoltánról, aki ugye a Jobbik országgyűlési
képviselője. Ki volt még ott rajta kívül?
SR: Ebben,
a tegnapi napon más nem volt, viszont előfordult már ugyanezen a területen kisebb
mértékben hasonló jellegű akció, akkor viszont más képviselő ott volt.
BF: Tudnia kellett, mert levelet kapott
erről, hogy az „Őszi határszemle” a
0124/1 hrsz.-ú, a pályázatokban érintett (szomszédos) területen történt
októberben és a törvénytelen és hamis nyilatkozat miatt semmisnek nyilvánított
mindkét szerződés által érintett egybefüggő területet (hrsz: 0124/1 és 0122/1) foglalták
le (helyezték ún. közbirtokosságba ideiglenesen) a demonstrálók. Avagy azt a
fáradságot sem vette SR, hogy utánanézzen, hol és miért is
történt az előző eset? Elfogadható köztisztviselői magatartás ez?
…[5]
VÉGSZÓKÉNT ÉS KÖVETKEZMÉNYKÉNT az NFA elképesztően megalapozatlan
keresetéhez:
1.
Sem
októberben, sem novemberben egy pillanatra sem merült fel sem az NFA,
sem KÁ
fejében, hogy őrző-védő szolgálatot béreljen, mert semmi alapja nem lett volna.
2.
Ezzel
szemben az NFA biztatására, azaz nyilatkozatainak hatására – kártérítési
igényről szót sem ejtve – „megköszönve a
gazdák szántását”, KÁ elfogadta a szántást azzal, hogy zavartalanul folytatta ott, ahol Kajászó abbahagyta, s be is
fejezte az egész területet.
3.
Hol van itt a ráutaló magatartás, hogy
védeni kellene a területet?
Nevetséges! Arcátlanul folytatják a törvénytelenséget, provokálják a gazdákat
azzal, hogy nem válaszolnak egyetlen levélre sem, s mégsem történt semmi, ami indokolná a terület őrzését-védését a
helyi gazdák elől! Sehol egy fenyegetés, semmi jele visszaélésnek.
4.
Ki
károsodott az akcióval?! Mert eddig a kajászóiak kivételével csak jogtalan
haszonélvezők dolgoztak a területen. A jogtalanok
egy cseppet sem károsultak. Kárt a tiltakozó gazdák nem okoztak, de
vállalták, hogy ők kárt szenvednek. A törvénytelenség
felszámolását szakszerű földműveléssel követelő gazdák jó példát mutattak: földműveléssel tüntettek a törvénytelenség
ellen senki törvényest nem sértve.
5.
A kajászóiak fellépése csak hasznára
volt minden résztvevőnek.
A kajászóiak minden esetben azzal tüntettek, hogy dolgoztak a földeken, azt
műveletlenül nem hagyták akkor sem, mikor már az NFA azt sem tudta, hogyan
álcázza a nyilvánvalót. A földet elhanyagolta április végéig, mindenre hajlandó
volt, csak arra nem, hogy hibáját belássa! Miért? Csak nem provokálni akarta a
helyieket az NFA, hátha egyetlen egyszer, csak egy pillanatra is
indokolatlanságot tesznek, vagy szabálysértést követnek el? Nem sikerült!
6.
Az NFA
csak a „Tavaszi vetés” után keresett
– de akkor már hanyatt-homlok – bérlőket mindenhonnan, még véletlenül sem
Kajászóról. Honnan? Martonvásárról, Tabajdról, Mezőfalváról, …, csak Kajászóról
nem, holott hónapok óta benn volt a kajászóiak igénye, ami ideiglenes megoldást
nyújthatott volna az áldatlan állapotra.
7.
Akiket
rövid időre meggyőztek, hogy kössenek szerződést, mindegyikőjük megkereste a
kajászói gazdákat, s egyiknek sem jutott eszébe megölni az élő vetést, sőt, ki
kívánták fizetni, avagy felkínálták, hogy a vetésből származó termés a gazdáké.
8.
Semmilyen
bizonyítékát nem tudják annak felmutatni, hogy változott volna a helyzet, hogy
bárkitől is védeni kellett volna a területet. Jó hogy nem gyémántkerítést
építettek, hogy milliárdokat követelhessenek fogyatékosnak nézve bíróságot és
gazdákat, hátha elnézik a törvénytelenségeik csimborasszójaként elkövetett
vetésgyilkolást, élő növények ledarálását.
Kelt:
Székesfehérvárott, 2014. március 25-én (a régi magyar naptár szerint: Kikelet
hava 25., Gyümölcsoltó Boldogasszony napján)
Mellékletek:
1.
A Fejér Szövetség
sajtónyilatkozata és 2012. 10. 17.-i tértivevényes levelek: http://fejerszovetseg.blogspot.hu/2012/10/fejer-szovetseg-sajtonyilatkozata.html
2.
Magyaralmási HU21-10005
számú pályázat semmiségét kimondó határozat: https://docs.google.com/file/d/0B2eX2yV7Hp4dWmlYN1htM0RqeEE/edit
3.
A két pályázatban
érintett területek térképvázlatai
[1] AK: aranykorona
[2] Idézet a pályázati
felhívásból: „12. A pályázat érvényességének feltételei: … 12.2. A pályázatnak
minden esetben tartalmaznia kell a pályázó nyilatkozatát arról, hogy: … f) sem
a pályázat benyújtásakor, sem a pályázat elnyerése esetén nem esik a Tft 22. §
(1), (2) és 21. §-ban foglalt, a haszonbérelhető területek nagyságára vonatkozó
korlátozása alá, …”
[3]
Idézet a http://fejerszovetseg.blogspot.hu/2012/11/sajtonyilatkozat-kormany-2012-november.html
nyilatkozatunkból: „A kormány felkéri az illetékes
minisztériumokat, hogy tegyék meg a szükséges és indokolt lépéseket a
jogállamiság visszaállítása érdekében." (…) „Bízva a kormány józan
megítélésében és nyilatkozatának utolsó bekezdése szerinti eljárásfordulatban
várjuk a valóban jogkövető intézkedést, amellyel a megindított eljárások
megalapozottságának bizonyítékait követeli meg, azaz azonnali hatállyal
követeli az NFA elnökétől, hogy
tételesen cáfolja meg a kajászói Gazdatanács október 17-én hozzá eljuttatott
beadványának állításait, azaz igazolja az állításban érintett két helyrajzi
számon szereplő egybefüggő terület törvényes keretek közötti aranykorona
értékét, s ne csupán egyikről, avagy másikról nyilatkozzék, hiszen a törvény
egy személy által bérelt bármennyi számú terület felső korlátjára tartalmaz
egyértelmű előírást.”
[4] az október 17.-i „Őszi határszemle”
elnevezésű figyelmeztető akciónk keretében a 0124/1 hrsz.-ú, szomszédos
területen szántottak a demonstrálók (lásd: térkép melléklet)
[5] A riport folyt tovább. Jelenleg is
megtekinthető az NFA honlapján teljes terjedelmében, vágatlanul. A fentieket
csak megerősítő mondatokkal, semmilyen utalást arra vonatkozóan nem tartalmazva
folytatódik, mintha a legkevésbé is felülvizsgálták volna KÁ vállalkozó bérleti
szerződéseit a többször bejelentett tényadatok alapján.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése