1916-ban érkezett e képeslap Palesztina fővárosából, a magyar királyi városból; Jeruzsálemből egy kis magyar faluba.
A
magyar királyi cím talán értelmezésre szorulhat. Idézet dr. Tóth Zoltán
József jogtörténésztől (Pázmány Péter Katolikus Egyetem):
"1217-ben
II. András keresztes hadjárata a Szent földre, de nem háborúzik, hanem
erődrendszereket épít magyar pénzből. Európától elismerten felveheti
Jeruzsálem királya címét. Ettől kezdve 1918-ig Jeruzsálem királya a
mindenkori magyar király."
Mivel
1916-ot írunk, és ekkor még volt királyunk - ő egyben Jeruzsálem
királya is volt. S ha ma lenne királyunk, akkor ő is Jeruzsálem királya
is volna és Jeruzsálem ismét a Szent Korona oltalma alatt állna, ahogy
Magyarország is.
Az
első Szűz Mária ábrázolás szimbolikus Szent Koronával a fején jóval a
Szent Istvántól ismert korona és ország felajánlás előtt, úgy 700 körül
készülhetett Egyiptomban. Tehát a felajánlás egy létező állapot
megerősítése volt.
Egyiptomban
a 707-ben épült farasi templom maradványait, s az egyik fali freskó
döbbenetes valóságot tárt a szemlélődő kutatók elé, mivel Szűz
Máriát a magyar Szent Koronával (!) a fején jelenítette meg. Ráadás
gyanánt ereklyénk apostolábrázolásai is egy az egyben a farasi építmény
hasonló alakjaira emlékeztetnek, ami már egyáltalán nem lehet véletlen.
Jobbra: A Szent Korona közeli ábrázolása Farasból, tetején a jellegzetes körtalpazatú kereszttel
Idézet dr. Tóth Zoltán József jogtörténésztől:
"A Szent Korona Magyarországon a szuverén, övé a hatalom forrása, övé a hatalom. Azért
övé a hatalom, mert Ő az égi közvetítő. A katolikus liturgikus
ábrázolásban nyilvánvaló és engedélyezett, hogy a Szűzanyát 3-féle
koronával lehet ábrázolni hivatalosan:
- egy szimbolikus koronával - nem egy valódi korona
- pápai tiarával – kiment a divatból
- egyetlen egy valós koronával – ez a Szent Korona
Gyakorlatilag
ezért is nevezik Mária országának, Szent István felajánlásával csupán
megerősítette ezt az állapotot. A Magyar Szent Korona szentségi
jellegénél fogva egy személyt jelenít meg, ezért a magyar közjog sem
tekinti tárgynak: Az égi transzcendens jelenlét állandóságának
szimbóluma.
Márianostrai Madonna |
Fejér Szövetség Sajtószolgálat
A "méhek" elnevezéséhez szólnék, a történelmi írott gyakoriság szerint a H = D, tehát médek ( ó-latin), korábban madaak, ( madák) népről van szó. Így pontosan érthető mely népről van szó.
VálaszTörlés