2010. június 27., vasárnap

Lelkiismeret – harc az egóval

Ez is része lehet a TEReMtÉSZET könyvének, fontosnak tartottam most közreadni.
Mindenki okulhat belőle, ha elvégzi a gyakorlatot!

Lelkiismeret – harc az egóval

Hatás-ellenhatás. A vonzás-taszítás törvénye.

Álljon itt néhány példa arra, mihez vezet önzésünk. Akár azt is megtehetjük, hogy folytatjuk a táblázatokat. Ez egyfajta „gyónás”, amikor tükröt tartunk magunk elé.

ÉN miért nem…
Miért pont ÉN…
…lehetek sikeres, mikor más, gyengébb képességűek igen?
…buktam meg a nyelvvizsgán, amikor a társaim, akikkel együtt készültem fel, mind átmentek?
… keresek annyi pénzt, amivel vígan utazgathatnék? Mások miért vonzzák a pénzt?
…járok úgy, hogy elvesztem a megtakarított pénzemet?
…kapok elég figyelmet, elismerést? Bezzeg őt meg istenítik, milyen tehetséges!
…vagyok gúny tárgya mindenhol? Miért sugdolóznak a hátam mögött?
…kaptam ötöst, csak hármast, mikor meg voltam győződve arról, hogy én vagyok a legjobb?
…kaptam intőt, mikor az osztálytársam kezdte, de ő megúszta?
…mondhatom el véleményemet? Mások miért mondhatják el ugyanazt, amit én nem?
…betegedtem le, pedig úgy készültem a bálba!
…találok tartós kapcsolatot, mikor a szomszéd lány, aki sokkal csúnyább nálam, már menyasszony?
…vagyok a célpontja randa, rosszarcú alakoknak, akik ajánlatokat tesznek nekem?
…mutathatom meg önmagamat anélkül, hogy nevetség tárgya legyek?
…vagyok az, akit az osztályban egyedüliként a vezetéknevemen szólítanak?
…lehetek olyan szerencsés, mint a szomszéd, aki megnyerte a lottó ötöst?









Azt gondoltam magamról, hogy…
Mi lett az eredmény?
…nekem mindent szabad, amit másoknak nem.
Kiközösítés.
…engem minden jó dolog megillet, csak azért, mert MEGÉRDEMLEM!
Nem kaptam, csak rosszat.
…bármit csinálok alkotómunka ürügyén, az csak jó lehet, függetlenül a tapasztalattól.
Azt mondták, dilettáns vagyok.
…én már mindent tudok, nekem nem kell tanulnom.
Nem mentem át a vizsgán.
…engem csodálni kell mindenkinek, mert felsőbb rendű kiválasztott vagyok.
Kinevettek, beképzelt hólyagnak tartottak.
…bárkit büntetlenül megalázhatok.
Engem aláztak meg.
…munka nélkül is sikereket érhetek el.
Ami könnyen jött, könnyen ment.

Azt gondoltam másokról, hogy…
Kiderült, hogy…
…ostobák, mert nem értenek meg engem.
…épp olyan okosak, csak más gondolkodásúak.
…azért kritizálnak, mert irigyek, hogy jobb vagyok náluk.
… ők a jobbak nálam, és szó sincs irigységről, csak építő kritikáról.
…senkinek sincs igaza, csak nekem.
…nekik lett igazuk.

Azt gondoltam a világról, hogy…
Az igazság az, hogy…
…az egy szabályosan működő óraszerkezet, mely mindig fenn fog állni.
…a világ ÉL, mozog, változik, és egyáltalán nem kiszámítható a működése. Ezért oly csodálatos!
…csak mint anyagi valóság létezik.
…csak kicsiny része anyagi, a nagyobbik része szellemi lényegű.
…senki nem teremtette, vagy ha mégis, egyszer megcsinálta, aztán mikor kész lett, lepihent, és azóta sem csinál semmit.
…a teremtés folyamatos!

Azt gondoltam, hogy…
Most már látom, hogy …
…csak az az igazán szép, ami tökéletesen szabályos.
…a kicsiny hibákban van a szépség.
…csak a racionális dolgok az elfogadhatók, a lelki-szellemi szférának nincs létjogosultsáéga.
…nem minden a racionalitás. A természet tele van költészettel, zenével, festészettel. A szimbólumok képírással fejezik ki azt, amit szavakkal lehetetlen.
…a Világegyetem a Föld kivételével sivár, halott.
…nem vagyunk egyedül.
…csak egyszer élünk, és azt ki kell élvezni.
…sokszor újjászületünk, és visszatérünk a Földre, míg el nem végezzük választott feladatunkat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése