Marton Veronika, tanár, szumirológus lesz a Fejér Szövetség Hétvezér Esték előadássorozatának 124. előadója.
Előadásában a kb. 5000 évvel ezelőtt élt, káld-szumír nép tárgyi
és szellemi emlékeinek továbbéléséről beszél a magyar néphagyományban
és népünk emlékezetében.
Az előadó több mint 25 éve foglalkozik az ókori népek történetével, mitológiájával. Az 1990-es évek végén a Miskolci Bölcsész Egyesület keretén belül, az akkor még Argentínában élő Badiny Jós Ferenc, szumirológus professzor vezette Sumerológia Tanszéken három és fél évig oktatta Mezopotámia történelmét, mitológiáját és az ékírást, melyet azóta is folytat országszerte és külföldön is.
Rendszeresen tart szumír és magyar elő- és őstörténeti előadásokat. Eddig nyolc könyve jelent meg, melyben sok ékírásos szöveg teljes megfejtését és levezetését közli. Hiszi, hogy a magyarság a szumír egyenesági leszármazottja, s e nyelv számtalan nyelvi nyelvtani fordulata, gondolkodásmódja visszaköszön a magyar anyanyelvünkben.
Az előadás sok-sok vetített képpel és írásmutatvánnyal bizonyítja be, támasztja alá a két nép közötti művelődési kapcsolatot, és az egyenesági leszármazást. Rámutat arra, miért tűnt el a magyar nép tanult ismereteiből e szkítafajú népre vonatkozó minden adat.
Az előadó több mint 25 éve foglalkozik az ókori népek történetével, mitológiájával. Az 1990-es évek végén a Miskolci Bölcsész Egyesület keretén belül, az akkor még Argentínában élő Badiny Jós Ferenc, szumirológus professzor vezette Sumerológia Tanszéken három és fél évig oktatta Mezopotámia történelmét, mitológiáját és az ékírást, melyet azóta is folytat országszerte és külföldön is.
Rendszeresen tart szumír és magyar elő- és őstörténeti előadásokat. Eddig nyolc könyve jelent meg, melyben sok ékírásos szöveg teljes megfejtését és levezetését közli. Hiszi, hogy a magyarság a szumír egyenesági leszármazottja, s e nyelv számtalan nyelvi nyelvtani fordulata, gondolkodásmódja visszaköszön a magyar anyanyelvünkben.
Az előadás sok-sok vetített képpel és írásmutatvánnyal bizonyítja be, támasztja alá a két nép közötti művelődési kapcsolatot, és az egyenesági leszármazást. Rámutat arra, miért tűnt el a magyar nép tanult ismereteiből e szkítafajú népre vonatkozó minden adat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése