2011. december 19., hétfő

Levél GMO ügyben, avagy semmi nem az, aminek látszik

Tisztelt Dr. Fekete, Sándor György!

Egy meglepő cikket olvastam az Origo honlapon, "Így hangolja át életünket minden megevett rizsszem" címmel, melyben az Ön véleményét és nyilatkozatát is közzéteszik. Nagy érdeklődéssel olvastam végig a cikket mert több tanulmányt olvastam ami a jelenleginél sokkal nagyobb korlátozásra adna okot a GMO-k esetében, mint a jelenlegiek. E cikkben megjelent új felfedezések, hogy a véráramba bekerülnek a GM-növényekből is származó mikroRNS-k és ott hathatnak a testünket felépítő génjeinkre, tovább fokozza a szükséges óvatosságot és szigorúbb korlátozást ezzel a technológiával szemben.

Az egyik mondatára lettem figyelmes, amit így idézek: "Szerencsére hazánkban nem engedélyezett a GM-takarmány és -élelmiszer fölhasználása" - mondta Fekete. http://www.origo.hu/tudomany/20111203-a-novenyi-mikrornsek-befolyasoljak-az-allatok-es-az-ember-genmukodeset.html

Egy pár hónapja majdnem megvettem egy zsák kukorica takarmányt a csirkéimnek, amire a következő volt írva: "Ez a termék géntechnológiával módosított szervezetet tartalmaz" (csatoltam egy másolatot a rávarrott címkéből). Számomra úgy tűnik, valamelyik kijelentés téves vagy nem fedi az igazságot, vagy valamelyik kifejezés további magyarázatot igényel, esetleg nem ugyanazt fedi a "GM-takarmány" és a "géntechnológiával módosított szervezet". Annyira meglepődtem a kukorica takarmány feliratán, hogy Ángyán József államtitkár úrhoz is írtam egy levelet, mert én is abban a tudatban voltam, hogy a magyar agrárium szigorúan GMO mentes. A válasz az volt, hogy csak a GMO-s növények termesztését tilthatja meg Magyarország, a takarmány eladását nem, mert az korlátozná az EU áruk szabad áramlását!

Ha esetleg lenne olyan kedves és ezt tudná tisztázni nekem, nagyon megköszönném.
Tisztelettel,

Sajó Victor
BME-EJJT projekt koordinátor
Fejér Szövetség szóvivő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése