2014. január 12., vasárnap

Beszámoló helyett (2012/13) - 1. rész: Nemzeti Emlékhelyeinkért

MIT IS TETT A FEJÉREK SZÖVETSÉGE
  A NEMZETI EMLÉKHELYEINKÉRT

avagy arról, hogy „elkötelezett polgárok kis csapata” mire is képes, ha városának és mezsgyéjének nemzeti emlékhelyeiről, nevezetességeiről van szó?!
S hogy mit is tesz még?

Kövesse szorgosan híreinket ne csupán a múltban, az alábbi beszámoló tükrében, hanem a jövőben is, mert ami késik, nem múlik, hisz
a fejérek szövetsége, avagy
FEJÉR SZÖVETSÉG SOHA NEM ADJA FELküzdelmét a Nemzeti Sírkert és Emlékhely és az Országzászló tér méltó helyreállításáért !!!

Lássuk hát írásaink, beszámolóink és képes híradásaink tükrében, azaz a nyílt köznaplónkon, a http://fejerszovetseg.blogspot.com oldalon megjelentek alapján ezt is!

2013

2013. december 13-án részt vettünk Hegedüs Lóránt református lelkész adventi kettős kereszt állítás alkalmából tartott megemlékezésén:
A Horthy-szobor avatásától az Országzászló tér helyreállításáig
2013. november 16-án tettük közzé a véleményünkkel egyező nyilatkozatokat és válaszainkat a budapesti Horthy-szobor-állítás ürügyén megnyilvánuló csőcselékről és hangzataikról:
A nemzettelen csőcselék szaga és bűze végtelen 
Patrubány Miklós válaszai Bolgár György és társai okulására 
Tárgyilagosan és tényszerűen a budapesti Horthy-szobor avatásáról
... és a fehérvári önkormányzat meghökkentő közgyűlési határozatairól és nyilatkozatairól: 
Országzászlótól a torkunkon lenyomni szándékozott holokauszt évig
2013. november 13-án egyetértésünkről biztosítva tettük közzé Dr. Mező Balázs önkormányzati képviselő sajtónyilatkozatát a fehérvári Országzászló tér helyreállításáról: 
2013. október 17-én egyetértőleg tettük közzé a Magyar Justitia Bizottság közleményét az elképesztő ötlet miatt, hogy a kormány a 2014-es évet Holocaust emlékévnek nyilvánította: 
2013. szeptember 28-án végeztük el a Fejér Szövetség kezdeményezésére társadalmi összefogással állított maroshegyi székelykapu éves karbantartását:
2013. szeptember 24-én a székesfehérvári Nemzeti Sírkert és Emlékhelyen történt kegyeletsértő városi ünnepi játékokra emlékeztünk, ami - álláspontunk szerint - a legkevésbé sem volt játék! 
2013. szeptember 2-án az Országzászló tér helyreállításának szükségességéről szólt a Hétvezér: 
2013. június 26-án - nem először - tiltakoztunk Fehérvár hivatalos világhálós oldalain a kegyeletsértő ünnepi játékok és a nem kevésbé elhibázott "Fő utca felújítás" kivitelezése ellen. 
2013. június 20-án a magyar királyok és királynék temetkezési helyére tervezett kegyeletsértő ünnepi játékok megrendezése ellen tiltakozva közöltük a hírt: 
2013. június 12-én hoztuk mi is nyilvánosságra - többek között - a kurucinfo oldalán megjelent botrányos tényeket, hogy Fehérvár városvezetése jóvoltából miként folyik a Fő utca felújításának kivitelezése: 
2013. május 13-án tettük közzé azon felhívásunkat az Országzászló tér helyreállításáért, amelynek kis matricáival árasztották el Fehérvár autóbusz állomásait és hirdetésre alkalmas helyszíneit a felhívással egyetértők azóta is:
2013. április 4-én emlékeztettük újra a városvezetést, hogy mi volna elemi kötelessége a 2013-as emlékévben: 
2013. március 22-én emlékeztünk meg a székelykapu állítás egyéves és a Csíkszeredával kötött testvérvárosi megállapodás két éves évfordulójáról.
2013. február 15-én a Fejér Szövetség is részt vett a fehérvári Hősök terén rendezett és a "Kitörés Napja" hőseit méltató megemlékezésen: 
2013. február 9-én a székely zászló Városházára történt kitűzését megköszönve ajánlottuk fel újra, hogy közérdekű beruházás keretében, a teljes költséget felvállalva cserélnénk le Fehérvár elavult és megkopott település tábláit a testvérvárosi kapcsolatokat is hirdető, királyi városhoz méltó települési tájékoztató táblákra (mindhiába): 
2013. február 7-én nyílt levélben tájékoztattuk Fehérvár polgármesterét, hogy kitűzzük a székely nemzeti zászlót Fehérvár Székelykapujára és kezdeményeztük, hogy a város vezetése is tűzze ki a Városházára Székelyföld lobogóját a székely önrendelkezést támogatandó: 

2012

2012. október 28-án részt vettünk a III. Béla Lovagrend Királyi Halottak Napja történelmi kegyeleti szertartásán: 
2012. szeptember 28-án végeztük el a Székes és Fejér Város Csíki Székelykapujának éves karbantartását: 
2012. szeptember 4-én levélben fordultunk Selmecbánya polgármesteréhez, majd a hétvégén küldöttségünk látogatást is tett Selmecbányán a hagyományos bányásznapokon a felvidéki utcaneves Öreghegy körforgalmában közösen megvalósítandó bányász emlékműért: 
2012. augusztus 21-én koszorút helyeztünk el Fehérvár Országzászló terén annak helyreállítását követelve már nem először és nem is utoljára: 
2012. július 30-án köszönte meg hírújságjában Csókakő önkormányzata a Horthy-szobor avatásáért tett erőfeszítésünket:
2012. július 4-én tettük közzé felhívásunkat a csókakői Horthy-szobor védelme érdekében: 
2012. június 22-én a szoborgyalázókról írtunk: 
2012. június 21-én a Horthy-szobrot meggyalázni akarókról szóló híradások kettősségére mutattunk rá: 
2012. június 19.-i híradásunk a szoborgyalázók első kudarcáról szólt: 
2012. június 17-én tényszerű összefoglalót adtunk a csókakői Horthy-szobor avatásáról 
2012. június 16-án hagyományőrző vásárt szerveztünk és a Vértesalja Gyermekeivel, a Fejér Megyei HVIM-mel, a Magyar Nemzeti Gárdával, a Bodajki Jobbik szervezetével és Csókakő önkormányzatával közösen rendeztük meg a csókakői Horthy-szobor-avatás ünnepségét: 
2012. június 6: Méltóbb napon nem is adhatott volna hírt az FMH a Horthy szoboravatásról
2012. június 4.: A nap ATV híre: Két hét múlva avatjuk az első köztéri Horthy-szobrot Csókakőn (frissítve)
2012. május 22-én avattuk közösen Simó József előadó vendégünkkel a már hivatalos Wass Albert közt a Felsővárosban: 
2012. április 2-án tettük közzé utolsó helyreigazító közleményünket a fehérvári székelykapu állításról és körülményeiről:
2012. március 31-én írtuk a székelykapu állításról a NOL egy begyöpösödött firkászának válaszul: 
2012. március 29-én közzétett vers Fehérvár székelykapujáért:
2012. március 28-án írtuk meg a székelykapu állítás tényeit még egyszer, de nem utoljára: 
2012. március 22-én már az Országzászló tér helyreállításáért, a Fő utca királyi városhoz méltó felújításáért és a Nemzeti Sírkert és Emlékhely Magyarország királyaihoz és királynéihoz méltó kialakításáért küzdöttünk Fehérvár közmeghallgatásán: 
amelyről a HVG is beszámolt: 
2012. március 21-én rendeztük meg a Székes és Fejér Város Csíki Székelykapujának avató ünnepségét és adtuk át Fehérvár városának azt: 
s az arról megjelent erdélyi tudósítás: 
s a félrevezető tudósítások és kiigazításaik:
2012. március 13-án érkezett meg Fehérvárra a csíki székelykapu Kovács Gábor nyagytusnádi fafaragó mester jóvoltából:
2012. március 6-án rendhagyó Hétvezér Estet szerveztünk Fehérvár székelykapujáért:
2012. március 5-én érkezett meg Ráduly Róbert Kálmán polgármester meghívásunkat elfogadó levele Csíkszeredából:
2012. március 1-én adtunk hírt először arról, hogy a városvezetés talán mégis hajlandó ... (?!): 
2012. február 29-én érkezett a hír, hogy a városvezetés rendkívüli közmeghallgatáson kíván társadalmi egyeztetést folytatni a Nemzeti Sírkert és Emlékhely és az Országzászló tér sorsáról:
2012. február 25-én  megkezdődött a visszaszámlálás a fehérvári székelykapu állítás napjáig
2012. február 24-én jelent meg a városvezetés első nyilatkozata arról, hogy nem terjed ki az Országzászló térre a Fő utca - nyílt leveleinkben kifogásolt - tervezett felújítása: 
2012. február 17-én a Fehérvári Polgári Védegylettel közös sajtótájékoztatóban követeltük Fehérvár Országzászló terének helyreálltását és a Fő utca "rehabilitációs" elképzeléseinek felülvizsgálatát:
és nyílt levélben fordultunk a városvezetéshez a Fő utca felújításának azonnali felülvizsgálatáért és az Országzászló tér helyreállításáért: 
ugyanakkor egy felhívást tettünk közzé Fehérvár polgáraihoz a támogatásért: 
2012. február 4-én jelent meg a 2.-i tiltakozásunk folytatásaként az az országosan is ismertté vált összeállításunk Fehérvár ún. "Rehabilitációs Prodzsiktjéről", amely honlapunk egyik legolvasottabb bejegyzésévé vált napok alatt: 
2012. január 25-én rendeztünk fórumot a Fehérvári Polgári Védegylet és a Fejér Megyei Éptész Kamara részvételével a Nemzeti Sírkert és Emlékhely ügyében, amelynek keretében megfogalmazott állásfoglalásunkat újfent eljuttattuk a Nemzeti Emlékhely és Kegyeleti Bizottsághoz: 
2012. január 17-én tettük közzé a "Hét áldás Fehérvárra" program 6. pontjára, az Országzászló tér helyreállítására vonatkozó felhívásunkat: 

S, hogy mi mindent még? Arról szóltak a korábbi beszámolók helyetti összefoglalóink a szövetség ugyanezen oldalán. Lásd, a 2012. januárja előtti eseményeket itt, mint folytatást:
http://fejerszovetseg.blogspot.hu/2012/01/beszamolo-helyett-2011-1-resz.html

Székesfehérvár, 2014. Fergeteg hava 12. napja
Fejér Szövetség Sajtószolgálata
2014/01/12/1

folytatás:
Beszámoló helyett (2012/2013) 2
Beszámoló helyett (2012/2013) 3
Beszámoló helyett (2012/2013) 4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése