2012. február 29., szerda

Március 6-án este 7 órakor teremtő hang nyit kaput, székelyt, nagyot

Ha kedd, akkor Hétvezér Est...

Rendkívüli (116.) Hétvezér Est a Civil Központban (hajdani Technika Háza)
2012. március 6-án (2012. esztendő Kikelet hava 6. napján) 19 órakor
 
Tolcsvay Béla

TEREMTŐ HANG
dalest
F
EHÉRVÁR SZÉKELYKAPUJÁÉRT
A magyar nyelv különös "képességei" és a Kárpát medence
ősi hitvilágának konkrét bizonyítékai, vetített képekkel élőszóban és muzsikával.

Töltsük együtt az estét a Székes Fejér Város Csíki Székelykapujáért!
 
Belépés díjtalan. A Fejér Szövetség a helyszínen befizetett adományok teljes összegét a 2012. március 21-én, a tavaszi nap-éj egyenlőség napján avatandó maroshegyi székelykapura fordítja.


Reményik Sándor: Az otthoni kapukulcs
 
Te kulcs, te kapukulcs itt a zsebemben,
Te hideg vas, hogy melegítesz engem!

Idegen kapuk alján ki-bejárva,
Téged tapintva, mégsem vagyok árva.

Te biztonság vagy, bátorság, erő.
Egy kulcs: egy ház, egy otthon, egy tető!

Egy város és egy drága szép vidék,
Ahova lehet visszatérni még.

Hol az emlékek örökmécsként égnek,
S várnak szigorú, szent kötelességek.

Honnan barátim kisded serege
Eljött, de ott maradt a gyökere,

A lelke gyökérszála mindeniknek!
Ó, zárt kapuja tört reményeinknek!

Kapu, mit nyit még ez a kulcs nekem,
Bár hazám nincsen szülőföldemen.

Te kulcs, te kapukulcs itt a zsebemben,
Te hideg vas, hogy melegítesz engem!

Mert én még vissza-visszatérhetek,
S hazátlanul, de otthon élhetek!

A világ széles és a világ nagy,
De te kis kulcs, te Erdély kulcsa vagy!


Fejér Szövetség Sajtószolgálata

Előzetes beharangozó bejegyzésünk:
Rendhagyó Hétvezér Est Fehérvár Székelykapujáért



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése